Cum sa faci cariera in relatii publice

Relatiile publice sunt un domeniu relativ nou in Romania. Afla ce presupune aceasta activitate, ce pregatire trebuie sa ai si ce calitati te recomanda pentru a deveni specialist in relatii publice.

PR = comunicare
De regula, cand vorbim despre domeniul relatiilor publice, mintea ne zboara la ideea de imagine si relatii bune cu presa, ceea ce este doar in mica parte adevarat. Relatiile publice reprezinta o forma de comunicare menita sa genereze increderea publicului intr-o organizatie, produs, persoana publica etc., prin prezentarea corecta a realitatilor acesteia.
Relatiile publice au si o componenta manageriala, intrucat specialistii domeniului asigura comunicarea pentru organizatie atat in interiorul ei, cat si in relatiile acesteia cu exteriorul.

Definirea Relatiilor Publice depinde de perspectiva abordarii

Catalina Stan, presedinte (CEO) BDR Associates Communication Group

Catalina Stan, presedinte si chief executive officer (CEO) al firmei de relatii publice BDR Associates Communication Group:
"PR-ul este o perpetua activitate de creatie. PR-ul comunica, genereaza strategii, mesaje, instrumenteaza contexte, salveaza situatii, previne sau anuleaza crize".

Silvia Bucur, director-general al firmei de relatii publice Prais Corporate Communications:
"O definitie a PR-ului e ‘arta si stiinta persuasiunii’".
Corina Barladeanu, director al firmei de relatii publice 2activePR: "Relatiile publice sunt un element esential in sistemul de comunicare. Orice om aplica principiile relatiilor publice atunci cand cauta cooperarea si intelegerea semenilor".

Corina Barladeanu, director 2active PR

Gabriela Lungu, managing director Ogilvy Public Relations

Gabriela Lungu, managing director Ogilvy Public Relations:
"PR-ul reprezinta ‘arhitectul reputatiei’.
Regula de aur as imprumuta-o din medicina (‘sa previi e mai usor decat sa tratezi’) si se refera cu precadere la situatiile delicate, care pot umbri o reputatie greu castigata in timp".
Lt. col. Cristinel Ghiga, seful Biroului de presa din cadrul Directiei de Relatii Publice a Ministerului Apararii Nationale:
"In PR, cred eu, totul se invarte in jurul notiunii de credibilitate – o constructie foarte greu de realizat si care se poate usor narui daca nu are fundatie puternica".

Specialistul in relatii publice se implica si in activitati de cercetare, management, consiliere, pregatire profesionala (training) si productie (concepe si supervizeaza realizarea unor productii pentru TV sau radio, realizarea de fotografii, diapozitive, site-uri etc.).
Prin tot ceea ce face, el incearca sa obtina si sa pastreze o imagine pozitiva a organizatiei pentru care lucreaza, sa castige increderea publicului, sa atraga atentia mass-media, sa influenteze (atunci cand este cazul) atitudinea publicului fata de organizatie, sa faca in asa fel incat angajatii organizatiei sa fie motivati, intrucat ei sunt primii purtatori de cuvant, sa amelioreze comunicarea interna (daca apar conflicte intre departamente) si sa gaseasca si solutii pentru rezolvarea acestora.

Cu ce se ocupa specialistul in PR

  • Scrie si editeaza comunicate, stiri de presa scrisa, radio si televiziune, scrisori, anunturi, cuvantari, rapoarte de activitate etc.
  • Mentine relatiile cu presa.
  • Asigura comunicarea interna intre membrii organizatiei.
  • Organizeaza evenimente speciale (conferinte de presa, inaugurari, lansari de programe, aniversari, campanii, strangeri de fonduri, vizite, concursuri etc.)
  • Ia cuvantul in public sau ii pregateste pe liderii organizatiei pentru aparitii publice.
  • Creeaza si mentine contactul cu presa, lumea politica si de afaceri, membrii organizatiei, vizitatorii acesteia.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera