Cum sa ai vise placute

Conform unui studiu stiintific realizat in Canada, somnul ideal trebuie sa aiba sapte ore, astfel ca aproape o treime din viata o petrecem dormind. Dar nu cantitatea, ci calitatea somnului este importanta, caci beneficiile aduse sunt extrem de importante pentru organism, iar acesta influenteaza in mod direct performantele fizice si psihice din timpul zilei.

Din pacate, problema tulburarilor de somn este extrem de actuala, mai ales in randul femeilor, caci tot mai multe dintre acestea se plang de insomnii. Rezultatul? Oboseala, stare de nervozitate accentuata, proasta dispozitie, migrene…

Bioritmul se deregleaza. Se stie ca nevoia de a dormi difera de la om la om si ca, din cele 24 de ore ale unei zile, orele de somn sunt proportionate de catre ceasul biologic. Asadar, daca dormi prost, te chinuie insomnia, te trezesti de cateva ori pe noapte sau adormi cu dificultate, inseamna ca orologiul intern, care gestioneaza toate functiile tale biologice, este dereglat. Asa ca se impune sa il reeduci. Plantele, alaturi de cateva reguli simple de „managemnt al somnului“ iti pot fi aliati de nadejde in remedierea acestei probleme. Solutiile naturale si la indemana pot inlocui cu succes medicamentele care, stim bine, prezinta o serie de dezavantaje si efecte secundare: tulburari de memorie si atentie, dificultati de concentrare, dependenta…

Insomnia poate imbraca diverse forme, dar exista plante-remediu pentru fiecare dintre acestea. Afla de la noi care sunt cele ce ti se potrivesc, foloseste-le si in scurta vreme iti vei redobandi calitatea somnului.

Ce tip de insomnie ai?

  •  Adormi usor, dormi bine, dar te trezesti mult prea devreme si nu mai poti adormi la loc. Iti va fi util amestecul de plante: maces, mac de camp si maghiran. Bea o cana de infuzie inainte de culcare: o lingurita de amestec de plante la 20 ml apa clocotita, se infuzeaza 20 minute si se strecoara.
  •  Nu poti adormi din cauza emotiilor (te asteapta un examen greu sau un interviu important). Prepara-ti o infuzie din hamei. Pentru a obtine un efect mai puternic, poti asocia hameiul cu flori de valeriana. Ceaiul se obtine dintr-o lingurita de planta (sau amestec de plante) si o cana cu apa clocotita. Se beau doua cani – prima imediat dupa cina, iar cea de-a doua chiar inainte de a merge la culcare.
  •  Ai somn intrerupt – adormi usor, dar te trezesti de multe ori in cursul noptii. Busuiocul este planta de care ai nevoie: o lingurita la 200 ml apa fiarta, se lasa sa infuzeze 15 minute. Se bea o cana in jurul orelor 18.00 – 19.00 si una la 21.00.
  •  Esti „victima“ decalajului orar. Bea ceai de melisa (roinita), cate o cana de trei ori pe zi (dimineata, la pranz si dupa-amiaza). Se prepara dintr-o lingurita de planta si o cana cu apa clocotita. De folos iti pot fi si maghiranul (o cana dupa-amiaza si una seara) si florile de mac de camp uscate (o cana inainte de culcare).
  •  Esti nervoasa, excesiv de emotiva, te gandesti la tot felul de lucruri care te impiedica sa adormi. Bea o cana cu infuzie de tei, hamei si maces la pranz si seara, dupa cina. Se prepara cu o lingurita de amestec de plante la 200 ml apa fiarta, se lasa sa infuzeze 10 minute, apoi se strecoara.
  •  Tulburarile de menopauza sunt cele care stau la originea insomniilor tale. Opteaza pentru infuzia de salvie (o lingurita de flori uscate la o cana cu apa fiarta) si bea o cana la pranz si una dupa cina.
  •  Somnul tau are de suferit din cauza unor probleme digestive (digestie ingreunata, balonari etc.). Prepara o infuzie din busuioc, me­­­lisa si hamei (o lingurita de amestec de plante, in cantitati egale, la o cana de apa clocotita) si bea-o inainte de culcare.
     

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate