Cum să ai mai multă energie!

Curăţenia, un energizant natural – fă ordine în minte

Mi-am început dimineaţa cu o repriză de organizare a hainelor şi am fost suprinsă să constat că la final eram plina de energie.

Ştiu! Curăţenia e ultimul lucru de care ai chef, la orice ora din zi, şi mai ales dimineaţa!

Dar, aparent paradoxal, te ajută să-ţi sporeşti nivelul de energie şi să-ţi pui ordine în gânduri.

Iar dacă nu ma crezi, testează pe o zonă de mici dimensiuni (frigider, dressing), şi fii atentă la reacţia corpului.

Un măr pe zi

Înca nu s-a stabilit dacă datorită consistenţei sau a cantităţii de apă sau, pur şi simplu, pentru că este un fruct plin de nutrienţi necesari organismului, dar merele sunt nr. 1 la capitolul alimentaţie anti-oboseală, conform autoarei cărţii 1001 Remedies&Natural Cures, Esme Floyd.

Stai drept!

Ştiai că prin simpla aplecare a spatelui, consumi foarte multă energie? În poziţia aplecată, capul cântareşte mai mult decât în mod normal, faţă de poziţia normală, când muşchii nu trebuie să depună nici un efort pentru a-l susţine.

Voluntar de profesie

Răsplata pe care o primeşti în momentul în care faci ceva făra a aştepta o recompensă materială se traduce prin cantitatea de endorfine eliberate de organism, şi efectele acestora, care pot dura ore întregi.

Pot fi lucruri simple, de la a pregăti o ceaşcă de ceai unei colege,a te oferi voluntar să organizezi petrecerea de final de an pentru clasă fiicei tale şi până la a-ţi oferi serviciile unei asociaţii non-guvernamentale.

Gustări la prima oră? Cu morcovi şi migdale, vă rog!

Înlocuieşte biscuiţii pe care-i foloseşti pentru a-ţi potoli foamea cu fructe şi legume uscate – sunt o super-sursă de vitalitate şi energie, iar asta nu trebuie să ţi-o spună nutriţioniştii.

Respiră adânc

Iată cum poţi combate somnul de la ora 16, şi nu, nu este vorba despre porţia extra de ciocolată atât de savuroasă pe care apoi o regretăm.

Inhalează aroma a câteva picaturi de ulei esenţial de tămâie puse pe un serveţel şi vei vedea că te va ajuta să te remontezi imediat.

O atıtudine pozitivă

Fruntea sus! … la propriu! Experţii spun că mici schimbari ale poziţiei corpului te pot ajuta să ai o atitudine pozitivă.

Atunci când te uiţi în jos, gândurile negative devin şi mai apasătoare, aşa că încearcă să te plimbi mereu ţinând privirea drept înainte.

Când ai barbia ridicată, poţi privi alte persoane în ochi, poţi vedea ce se petrece în jurul tau, poţi admira natura în mijlocul căreia niciodată nu petreci suficient timp, deci vei fi mult mai puţin absorbită de propriile gânduri.

Auuuu!

Îţi vine să crezi sau nu, durerea este folositoare. Pune-ţi o bandă elastică, nu foarte strânsă, la una dintre încheieturi şi de fiecare dată când vorbeşti, te comporţi sau gândesti în mod negativ, trage de el.

Este o metodă simplă, dar eficientă, de a reveni la o atitudine pozitivă şi de a asocia negativul cu durerea.

Seminţe de dovleac, sursă de optimism!

Sunt o sursă excelentă de amino-acid L-tryptophan, care te ajută să ai parte de un somn odihnitor; în plus, pot contribui la obţinerea unei stări de bine în caz de depresie.

Aşadar, consumă-le cu încredere atunci când vrei să reatingi starea de buna-dispoziţie.

Poziţii de relaxare

Exerciţiile Yoga detoxifiază şi detensionează şi, conform unui studiu realizat de Şcoală Medicală Universitară Boston, protejează creierul de atacurile depresiei.

Studiul a aratat ca nivelul neurotransmiţătorilor GABA era mai ridicat în cazul persoanelor care practică yoga (nivelul scăzut de GABA este asociat cu depresie, anxietate şi negativism).

Aşadar, începe să exersezi câteva astfel de mişcări simple, de bază, atunci când simţi nevoia de o stare de bine.

Lift sau scări?

Cu toate ştim cât de bine ne face o repriză de scări urcate şi coborâte în pas rapid.

De acum, treci la nivelul următor cu acest antrenament: urcă scările două câte două, pentru a lucra musculatura coapselor şi fesierii.

Încearcă să te opreşti la fiecare a patra treaptă şi să faci câteva ridicări pe vârfuri, stând pe marginea treptei, sprijinindu-te de bara scarilor.

Ridică-te, apoi coboară cu calcâiele sub treaptă, pentru a simţi cum se întind muşchii. Repetă de câteva ori.

Scapă de telecomandă

Să stai toată noaptea în vârful patului, cu telecomanda în mâna, nu mai este o opţiune.

Pune telecomandă lânga TV, astfel încât atunci când trebuie să schimbi canalul, să fii nevoită să te ridici. În plus, în timp ce te uiţi la TV, fă şi câteva exerciţii uşoare şi întinderi.

În formă, la cumpărături

Te-ai gândit că atunci când descarci cumpăraturile din maşina, să le foloseşti pe post de greutăţi pentru câteva ridicari rapide?

Asta ne sugerează experţii în mişcare atunci când vrem să ne folosim de fiecare prilej pentru a face sport.

Rochia cu factor „uau”

Ştiu, nu te trage inima să respecţi mereu programul de sport.

Câteodată, însă, motivaţia de a face mişcare poate apărea pur şi simplu imaginându-te în situaţia respectivă.

Aşa că ţi se poate întâmpla să ai mai mult chef să faci sport dacă te imaginezi purtând o ţinută lejeră, care sa îţi placă.

Cu echipamentul la vedere

Ţine echipamentul la vedere, pe marginea patului, şi vei avea mai mult chef să porneşti dimineaţa la alergat.

Specialiştii ne mai fac o recomandare: amplasează-ţi prin casa mesaje motivaţionale care să te inspire să faci mişcare, uneori fiind sufficient sa-ţi pui postit-ul cu programul de antrenament pe frigider.

Mâinile reci ard caloriile

Data viitoare când ieşi la plimbare, ia cu tine două sticle cu apă rece. Un studio al Universităţii Stanford din California a descoperit că persoanele care ţin ceva rece în mâini ar putea exersa mai mult, ar putea merge mai repede şi ar putea chiar scapa de centrimetri extra.

Autor: Cătălina Ioancea
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness