Cum reusesc ele sa ramana in forma

Le invidiezi siluetele subtiri? Crezi ca isi pastreaza forma si supletea fara nici un efort sau ai impresia ca isi controleaza pe-ascuns fiecare inghititura?

Am ales trei femei care au avut intotdeauna o greutate constanta si le-am rugat sa ne spuna sincer ce au facut pentru asta. Vei afla astfel daca forma lor se datoreaza unui stil de viata sanatos sau, pur si simplu, sansei.

ADA BANICA, din Medgidia, are 50 de ani, este casatorita si are doi fii (de 29 si, respectiv, 24 de ani). Ada este artist plastic (lucreaza in os de peste si seminte de castraveti de mare, picteaza in ceara si ulei). Are 1,64 m si 58 kg. "Cand eram slaba, aveam 55 de kilograme", spune Ada, care nu a avut niciodata probleme de greutate.
 
"Intotdeauna am fost o gurmanda, mi-a placut sa mananc. Mai ales cruditati, legume, fructe, zarzavaturi, paine integrala si peste. In ultima vreme, prepar pestele marinat; astfel, se pastreaza mai mult timp. Dar imi place si prajit, ciorba, saramura sau cu mamaliguta.
Daca nu am peste, mananc mazare fara carne. Mananc multe lactate, multe supe de zarzavaturi, carne mai putin, si doar de pui. Daca am fructe, mananc intai fructele – pana asez masa, mananc un mar, capsune, cirese, visine, si apoi ciorba. Intre mese – fructe.

Decat sa cumpar ori sa fac prajituri, mai degraba mananc fructe – sunt mai sanatoase. Luam masa de seara mai devreme (pe la sase-sapte) si cu ceva usor: un iaurt, peste, salata de rosii cu branza, etc.

Nu beau cafea sau sucuri din comert. Imi place sa ma trezesc devreme, pe la 5:30. Am o terasa acoperita cu vita-de-vie, pe care o tund, am o broscuta testoasa, pe care o hranesc. Dimineata fac si gimnastica de intretinere, 10-15 minute, si imi place sa merg mult pe jos."

SECRETUL EI
Ada tine ceea ce se numeste un "regim sanatos de hranire", cu trei mese pe zi, luate la ore fixe, cu miscare moderata si un stil de viata relativ activ. Ii plac legumele si fructele, iar acestea constituie practic baza alimentatiei ei.
Fara sa faca nici un efort, ea isi asigura din hrana substantele nutritive necesare, adaugand la acestea si un supliment (farmaceutic) de vitamine si minerale.

Evitand carnea in general, Ada evita grasimile saturate, care ar putea sa-i modifice greutatea, iar dulciurile rafinate (dusmanii siluetei) lipsesc din alimentatia ei. In schimb, mananca multe lactate si peste, care ii asigura necesarul de proteine, dar si de calciu – crescut la aceasta varsta.
 

MENIU ZILNIC

  • MIC DEJUN: o cana cu lapte, doua-trei felii de paine integrala unse cu branza de vaci sau de oaie, amestecata cu marar tocat
  • PRANZ: supa-ciorba de zarzavat si o portie de peste
  • SEARA: mamaliguta cu branza si smantana
  • GUSTARE: fructe
  • BAUTURI: apa de la robinet, ceai din plante neindulcit

LILIANA RADU, 34 de ani, necasatorita, instructor de gimnastica aerobica. Are 1,72 m inaltime si o greutate de 63 kg. "Cel mai bine m-am simtit cand aveam 60 de kg, dar, prin antrenament sustinut, masa musculara creste", spune Liliana.
 
Acum are cu trei kilograme in plus, dar tot atata grasime in minus: "Corpul se schimba, muschii se tonifica, arata mai bine, ai o alta alura. Imi controlez si alimentatia, dar nu exagerat. Nu cred ca, daca mananci sapte prajituri pe zi, poti sa arati la fel de bine si peste zece ani. Eu incerc sa pastrez un echilibru in toate.

Mananc multe fructe, legume, dar si friptura, branza, beau si sucuri. Insa nu mananc dulciuri in cantitati industriale si nu beau alcool. Paine mananc doar la sandvisuri, si atunci doar neagra sau integrala. Nu combin carnea cu cartofii prajiti. Imi plac la nebunie salatele si fructele: mere, grepfrut, struguri, pepeni.

Mananc aproape un kilogram de mere pe zi! Singurul lucru de la care ma abtin e ciocolata, care imi place foarte mult. Nu cred ca exista persoana care tine la imaginea ei si nu-si controleaza putin alimentatia. Eu fac zilnic gimnastica aerobica (doua ore) si dans sportiv, inca o ora si jumatate. Nimic nu se face fara un regim acceptabil si fara miscare."

SECRETUL EI
Ada este intr-o forma excelenta si asta datorita mai ales antrenamentelor fizice zilnice pe care le face. Regimul ei este echilibrat, mananca multe legume si fructe, carne la gratar, salate, nu face excese alimentare. Ii plac deserturile, dar nu face abuz. Evita painea si cartofii prajiti, pastrandu-si astfel sanatatea si silueta.
Mesele de dupa antrenamente nu sunt consistente, chiar daca consumul fizic mare i-ar cere acest lucru. Singurul sortiment in cantitate insuficienta din dieta Adei este pestele, un aliment sanatos si necesar pentru fortificarea oaselor.
Deocamdata insa, efortul ei fizic sustinut inlocuieste aceasta lipsa. Duce o viata activa, avand trei locuri de munca. La sfarsit de saptamana merge la tara, se intalneste cu prietenii si merge mult pe jos.
 
MENIU ZILNIC

  • MIC DEJUN: (7:30) o cafea (cu indulcitor), un iaurt simplu sau cu fulgi de cereale, o banana
  • PRANZ: friptura de pui sau de porc la gratar si multa salata (varza, in combinatie cu morcovi si marar). Cateodata, iau un desert (prefer inghetata).
  • CINA: un iaurt, cartofi copti/fierti sau oua fierte, branza de vaci si mere

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta