Cum reduci dulcele

Este obligatoriu să reduci consumul de zahăr, când vrei să iei măsurile menite să-ți asigure o stare de bine. Însă nu este atât de simplu să te abții de la dulciuri. Iată cum îți poți păcăli propriul organism!

Sanatate prajitura zahar

Pare că suntem programați genetic să fim atrași de produsele care conțin o cantitate mai mare de zahăr, iar industria alimentară profită din plin de această slăbiciune a noastră. Pentru că, atâta timp cât considerăm că zahărul ne provoacă plăcere, avem tendința de a-l consuma tot mai mult – zahărul funcționează precum un drog – și, astfel, fără să ne dăm seama imediat, să acumulăm tot mult prea multe calorii. Și nu mă refer la deserturile solide – atrăgătoarele prăjituri, produse de patiserie –, dar și la băuturile răcoritoare care, de regulă, sunt îndulcite cu zahăr.

Mai multe informații despre efectele negative ale zahărului, găsești în articolul Zahărul, otrava dulce care îmbolnăvește și îmbătrânește.

Nu avem nevoie de zahăr suplimentar

În cartea „Sănătatea are gust. Ghid pentru slăbit“, dr. Mihaela Bilic explică faptul că organismul nu are nevoie de zahăr suplimentar, pentru că deja există în alimentație produse care conțin glucide – fructe, făinoase, legume, lapte, cereale. În plus, glucidele naturale conțin, pe lângă glucoză, fructoză, amidon, și elemente nutritive – fibre, apă, minerale, vitamine – care asigură alimentului propriu-zis și o valoare nutritivă.

Dar ce faci când nu poți, pur și simplu, să te abții de la dulciuri? Încerci să reduci cantitatea. Și cum faci asta?

  • când pregătești o prăjitură, redu cantitatea de zahăr folosită. Testează acest lucru și vei vedea că gustul nu va fi influențat.
  • dacă îți plac produsele lactate, alege iaurturile simple și adaugă tu fructe, nu le cumpăra deja combinate, pentru că aceste produse au o cantitate mai mare de zahăr.
  • condimente precum scorțișoara sau vanilia au arome atât de puternice, încât este suficient să le miroși și-ți va trece pofta de dulce.
  • dacă ți-e pofta de ceva dulce, alege înghețata. Este cel mai inofensiv dulce de care te poți bucura fără să ai mustrări de conștiință.
  • un alt  truc prin care poți păcăli senzația de dulce este să mănânci pere. Sunt cele mai potrivite fructe, din acest punct de vedere.

 

Cătălina Chiricheș
Foto: Shutterstock.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate