Cum îți redobândești armonia interioară

Te simţi din ce în ce mai “captivă” în sarcinile de muncă şi mai puţin disponibilă pentru viaţa personală? Resimţi  epuizarea şi simţi că faci lucruri într-un mod aproape robotic? Găseşti mai jos câteva recomandări ca să îți redobândești armonia interioară:

femeie-relaxata

foto femeie relaxată via Shutterstock

1. Fii îngăduitoare cu tine.

Ce zici dacă începi să te ierţi fiindcă nu ai scos la capăt un proiect sau pentru că nu ai găsit cea mai eficientă soluţionare a unei probleme urgente? Bucură-te că ai traversat acel obstacol şi fii deschisă spre a învăţa din orice situaţie. Iartă-te pentru că ai pierdut timpul şi planifică-ţi mai util agenda de azi încolo.  Vinovăţia şi furia întăresc sentimentul de neputinţă,  iar critica blochează imaginaţia, aşa că acuzându-te nu faci decât să baţi pasul pe loc. Da, şi eu cred că e cazul să fii mai blândă cu tine, exact.

2. Fă pace cu trecutul.

Când dai glas momentelor din trecut, ai decis să pui prezentul  pe silenţios. E important să savurezi fiecare moment şi să te concentrezi la „acum”.  Oare ce îţi poate aduce ceva ce nu mai poţi modifica? A rămâne în prezent îţi dă oportunitatea să observi ce se întâmplă în jurul tău, să te bucuri de exprienţe, să înţelegi că nimic nu e permanent- nici tristeţea, da. Fă curat la tine în viaţă, vezi ce anume te supără şi dacă nu te ajută să creşti, e cazul să nu-i mai dai atâta putere.

3. Dă-ţi voie să fii vulnerabilă.

Vrei să fii o femeie puternică?  Acceptă că ai puncte sensibile, asta te face umană şi autentică. Când începi să accepţi un punct sensibil, devii mai curajoasă, îţi asumi că aşa eşti şi te conectezi mai uşor cu ceilalţi, cu tine. Dă-ţi voie să fii vulnerabilă în preajma oamenilor care chiar contează pentru tine!

4. Evită  comparaţiile.

Poate te gândeşti că nu eşti la fel de performantă ca un alt coleg sau la fel de spontană, ori creativă. Fă pace cu aceste imperfecţiuni care nu fac decât să întărească critica de sine şi sentimentele negative despre tine. Când începi să te compari, dă-ţi seama că deja ţi-ai pus o eticheta şi cei din jur vor începe să te perceapă aşa cum le transmiţi. Încrederea în sine se dezvoltă şi prin asumarea responsabilităţii cu privire la o nereuşită : ” Da, mi-a scăpat detaliul acesta, dar ştiu cum să repar pe viitor”.

5. Oferă-ţi timp pentru tine

Trăim într-o societate care pune mare accent pe productivitate,  iar acest fapt poate duce la epuizarea resurselor tale emoţionale şi fizice. Să nu faci nimic într-o după-amiază şi să te odihneşti, ori să iei parte la un curs de tango, să faci yoga sau orice te împlineşte ajută mai mult la creşterea sentimentului de respect de sine şi te ajută să acorzi mai multă atenție sarcinilor când este cazul.  Pauzele şi retragerea sunt cel mai frumos cadou pe care ţi-l poţi dărui atunci când te simţi în situaţii de limită – există studii care confirmă faptul că  persoanele care au făcut plimbări în parc, de trei ori pe săptămână, timp de 40 minute au avut creşteri considerabile în ceea ce priveşte consolidarea memoriei, concentrarea.

6. Fă lucrurile pe rând ca să-ți redobândești armonia interioară

Nici nu este surprinzător că te simţi depăşită, înţeleg. Amestecând sarcinile zilei de azi cu preocupările zilei de mâine uiţi să rămâi în contact cu tine, în prezent şi tot ce faci este să pui prea multă presiune pe tine. Frustrarea că nu reuşeşti să le rezolvi pe toate vine din faptul că te-ai deconectat de la ce poţi face în prezent şi te-ai aglomerat cam mult, nu? E important să înveţi să te relaxezi şi să îţi aduci aminte că eşti importantă şi prin urmare meriţi să îţi oferi timp, spaţiu şi momente de calitate.

cristina

 

Autor: Cristina-Elena Dobrescu, psiholog clinician, terapeut ABA

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Psihologie