Cum îţi poţi păstra forma fizica la birou

woman exercising outdoor

Viaţa de zi cu zi, cu mult timp petrecut pe scaunul de la birou, ne pune în pericol atât sănătatea, cât şi forma siluetei. Sedentarismul pe termen lung are drept rezultat: dureri de spate, probleme la coloană, disconfort fizic permanent.

De aceea, atunci când programul şi îndatoririle de zi cu zi nu ne permit să facem mişcare, ne putem folosi de mici trucuri la locul de muncă: rotiri de trunchi, întinderea braţelor şi a picioarelor.

Astfel, atunci când avem mici pauze la birou le putem umple cu o serie de exerciţii benefice pentru corp, dar cu un rol relaxant pentru minte.

Doctor Marian Anghelescu, renumitul ortoped de la Clinica Medsport, unde întâlneşte zilnic probleme cauzate de sedentarism, ne-a oferit câteva sfaturi:

O mică pauză de 10-15 minute poate să fie o oportunitate pentru a stimula grupele musculare, de la la nivelul picioarelor, al spatelui şi al abdomenului.

În acest sens, dacă avem ocazia, este bine să folosim scările şi nu liftul, să ne vizităm mai des colegii de la alte departamente. Pentru a avea un abdomen plat, când stăm pe scaun cu spatele drept, putem încorda muşchii abdominali timp de 10 secunde, apoi relaxa. Putem repeta acest exerciţiu de mai multe ori pe zi.

Din cauza stresului şi a poziţiei pe scaun, muşchii şi tendoanele devin mai rigide. De aceea, este recomandat să facem cu câteva mişcări de întindere (streching) la nivelul muşchilor picioarelor, cât si la nivelul abdomenului şi al braţelor.

Întindem braţele deasupra capului şi încercaţi să “atingeţi cerul”. Dacă spaţiul şi locul vă permit, faceţi o serie de zece fandari şi aplecări cu genunchii întinşi şi încercaţi să atingeţi degetele de la picioare.

Din poziţia aşezat, putem începe o serie de exerciţii de tonifiere, prin extensia alternativă a genunchilor, cu încordarea coapsei şi menţinerea contracţiei 2-3 secunde.

Exerciţiul se repetă de 10-15 ori pentru fiecare coapsă. Continuăm exerciţiul din picioare ridicându-ne pe vârfuri şi ne menţinem în poziţia cea mai înaltă 2-3 secunde, contractând muşchii gambei.

Cei mai curajoşi pot face flotari cu mâinile sprijinite pe marginea biroului şi corpul la 45 de grade, în 15-20 serii; acestea sunt o metodă rapidă de tonifiere a toracelui şi a braţelor.

Abdomenul poate fi tonifiat din poziţia şezând pe scaun, cu picioarele încrucişate şi mâinile pe mânerele scaunului. Facem o mişcare simultană de apropiere a genunchilor de torace cu încordarea abdomenului şi menţinerea poziţiei 3 secunde. Exerciţiul se repetă de 15- 20 ori.

În general, este foarte important să vă mişcaţi cât mai mult. Folosiţi orice ocazie pentru a  face câţiva paşi şi uitaţi de lift! Urcaţi 2-3 etaje, de 3-4 ori pe zi.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate