Cum alegi sportul potrivit pentru copilul tău

Între școală, teme, televizor și calculator, mai au copiii timp pentru sport? Cu siguranță, atunci când sunt susținuți și de părinți.

copil-sport

Prima vizită în Austria, iarna, mi-a rămas bine întipărită în minte datorită unui grup de copii de câțiva anișori care alunecau fără emoții pe pârtia special amenajată pentru ei. Și totuși, o fetiță făcea notă discordantă: roșie la față de atâta plâns, le spunea părinților că s-a săturat și că nu îi place. Aceștia însă erau atât de dornici să-și vadă copilașul pe pârtie, încât insistau să facă încă o tură. Cum îi încurajăm pe cei mici să facă un sport pe care să-l practice cu plăcere, cum alegem activitatea fizică potrivită pentru ei, cum le deschidem apetitul pentru mișcare? Un prim pas este să știi care sunt beneficiile și dezavantajele principalelor activități fizice pe care le alegem pentru copii. Află-le de la specialiștii KinetoBebe.

Alege un sport potrivit pentru copilul tău, nu ce îți place ție

Dacă este fetiță

Pentru că vrei să aibă un corp grațios, delicat, te orientezi către balet sau dans.

Baletul

PUNCTE FORTE: Îi dezvoltă mobilitatea și echilibrul, modelează aspectul corpului, dar și sensibilitatea și urechea muzicală.

ATENȚIE: Ce trebuie să știm este că micuța balerină poate avea dureri musculare, pot să apară modificări ale mersului, cât și ale posturii.

E BINE CA: Fiecare fetiță care începe această activitate să fie testată de profesori pentru a vedea dacă are aptitudini, rezistența la efort necesară sportului și, bineînțeles, și înclinație.

Dansul sportiv

PUNCTE FORTE: Această activitate presupune un bun control la nivelul corpului, ajută la dezvoltarea armonioasă și la îmbunătățirea mobilității la nivelul articulațiilor.

ATENȚIE: Poziția cerută presupune de cele mai multe ori o hiperextensie a trunchiului.

Dacă este băiat

Dacă ai un băiețel, ți se pare normal să îl înscrii la fotbal, baschet, tenis.

 Fotbal

PUNCTE FORTE: Va antrena o dezvoltare armonioasă și globală a întregului corp. Îi va crește viteza de reacție și capacitatea de coordonare.

ATENȚIE: Trebuie să avem grijă la antrenamentele foarte solicitante și la efortul cardio-respirator susținut.

Tenis

PUNCTE FORTE: Avantajele tenisului sunt menținerea sănătății sistemului cardiovascular, datorită mișcării specifice tenisului (sprinturi și frâne bruște), dar mai ales consolidarea unui mod de gândire strategic și antrenant. Să nu uităm și multiplele mișcări care constau în schimbări de direcție într-un interval foarte scurt și care întăresc oasele, mărindu-le densitatea.

ATENȚIE: Această activitate are un mare dezavantaj: se lucrează cu o singură mână, iar acest lucru poate naște atitudini asimetrice, tonifiindu-se musculatura pe o singură parte. Să nu neglijăm și posibilele traumatisme la nivelul articulațiilor pumnului, cotului și umărului.

Baschet

PUNCTE FORTE: Este un sport antrenant, care ajută la tonifierea musculaturii coloanei vertebrale prin aruncarea la coș, dezvoltă musculatura membrelor inferioare, tonifică musculatura întregului corp prin elemente diverse: alergare, folosirea brațelor și a picioarelor.

ATENȚIE: În schimbul acestor avantaje, baschetul poate dezvolta asimetria trunchiului prin aruncarea la coș cu o singură mână, cât și posibilitatea producerii traumatismelor prin contactul cu adversarul la nivelul genunchilor, în urma mișcărilor de pivotare.

Recomandările specialistului „Prin puterea exemplului, copiii câștigă bucuria de a face sport“

Raluca Chișu, manager KinetoBebe, te ajută să alegi sportul potrivit pentru micuții tăi.

La ce vârstă ar trebui copiii să înceapă să practice un sport?

Recomandat este ca un copil să înceapă sportul la 5-6 ani, bineînțeles, și după o discuție în prealabil cu antrenorul/ profesorul.

Ce „semnale“ îi ajută pe părinți să-și îndrume copiii spre un sport potrivit lor?

Semnele sunt vizibile… doar în cazul în care părinții doresc să le și vadă. Întrebările puse de copii, emisiunile TV la care se uită, pozele pe care le admiră în reviste și mai ales testările făcute de antrenori.

Câte ore pe săptămână ar trebui să ocupe sportul în viața unui copil?

Programul copiilor este foarte relativ și depinde și de cât timp stau la gradiniță. Teoretic, în timpul petrecut acolo, copilul face o oră de sport, ca activitate organizată, în grupă. Orice sport opțional se poate face de două ori pe săptămână, iar în cazul în care se optează pentru sport de performanță se poate ajunge la un program de sport zilnic.

Spre ce sporturi îi orientăm pe cei care nu arată interes față de vreun sport?

În primul rând, îi orientăm spre a se juca activ, a alerga în parc, a se lua la întrecere cu prietenii în diferite sporturi active. Este de preferat ca exemplul să fie văzut la părinți, sportul să fie o parte activă a programului familiei. Astfel, prin puterea exemplului, copiii câștigă bucuria de a face sport.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Copii