Cu durerile de spate în vacanță

Te confrunți cu dureri de spate cauzate de afecțiuni ale coloanei vertebrale? Asta nu înseamnă că îți vei petrece zilele de concediu acasă. Pune în practică recomandările specialiștilor, pentru o vacanță lipsită de dureri.

Disconfortul produs de durerile de spate îți poate tăia cheful pentru planificarea unui concediu departe de casă. Cu toate acestea, există câteva metode prin care îți poți proteja porțiunile cervicală, dorsală sau lombară, bucurându-te în același timp de relaxarea pe care cele câteva zile libere o pot aduce. Dr. Iulia Belc, medic primar medicină fizică și recuperare medicală, îți spune ce trebuie să faci pentru a preveni apariția unor noi dureri de spate, chiar din momentul în care ajungi la destinație.

Femeie durere spate

Pe drum

  • Alege genți și valize ușoare, eventual pe roți, și fii atentă la scoaterea lor din portbagaj. Când faci acest lucru depărtează picioarele la nivelul umerilor, îndoaie ușor genunchii și din această poziție scoate bagajele. Evită să le ridici, de exemplu, la urcarea pe scări, și încearcă să folosești pantele și lifturile.
  • În mașină sau avion, ține cont de poziția scaunului. Spătarul trebuie să fie drept, iar în cazul drumurilor lungi, perioadele de relaxare trebuie alternate cu mișcări de pedalare și de rotație ale picioarelor. Dacă nu ești șofer și suferi de dureri cervicale, folosește un colar de suport cervical.

La munte

  • Odată ajunsă la destinație, verifică salteaua și pernele din cameră, să nu fie prea moi.
  • Dacă este o zonă montană, evită plimbările lungi în pantă. Apariția durerii este un semn că trebuie să te oprești, așa că așază-te până ce puseul dispare.
  • Pentru plimbările lungi de vacanță, alege încălțăminte comodă, cu talpă elastică, cu susținător al bolții plantare și amprente anatomice pentru degete și călcâi.

La mare

  • Evită expunerea la soare în jurul prânzului, când intensitatea radiațiilor solare este maximă. Utilizează cremă de protecție solară, respectând indicațiile de reaplicare. Persoanele cu dureri lombare trebuie să evite mersul desculț pe nisipul uscat. Mersul desculț pe terenul neregulat, așa cum este suprafața de nisip uscat, este suprasolicitant pentru coloana lombară, generând forțe de forfecare, cu stres semnificativ asupra discului intervertebral. Folosește sandale de plajă, de preferat cu talpă cu amprente anatomice pentru degete și călcâi și susținător de boltă plantară.
  • Capul șezlongului trebuie ridicat la 35 de grade, iar sub genunchi pune un prosop făcut sul. În poziția culcat pe burtă, plasează același prosop facut sul, sub abdomen. La intervale scurte schimbă poziția.
  • Plimbă-te pe malul mării, pe nisipul ud, acolo unde valurile se sparg la nivelul gleznelor sau gambelor. Astfel, activezi circulația periferică și întărești musculatura picioarelor.
  • Înotul este indicat, în special stilul bras. Evită stilul fluture, precum și înaintarea contra valurilor mari. Orice mișcare de hiperextensie lombară poate cauza durere.
  • Împachetările cu nămol pe spate sau/și la nivelul altor articulații afectate ajută la calmarea durerilor articulare. În plus, alternând cald-rece, plajă-nămol-apă, vei stimula sistemul de termoreglare al organismului care se va adapta la schimbările bruște de temperatură și climă.

Citește și Cum scapi de durerile articulare cu oțet de mere

Autor: Cătălina Chiricheș
Sursa foto: 123rf.com

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate