Cronica unei boli anuntate

Din toamna pana in primavara, pe langa frig si umezeala, mai avem de infruntat virusii de raceala si gripa. N-ai cum sa scapi atacului lor. Dar poti sa te imbolnavesti mai rar, de forme mai usoare, mai scurte si lipsite de complicatii.

Raceala sau gripa?
Adesea, deosebirea dintre raceala si gripa este greu de realizat. In general, simptomele unei raceli se limiteaza la secretii nazale, stranuturi, usturime in gat, dureri de cap, o stare generala proasta. Un semnal de gripa este febra, temperatura corpului depasind uneori 38-39oC.

Aceasta este insotita de frisoane, transpiratie, dureri musculare si articulare, tuse, dureri in gat si jena la inghitit, dureri de cap si ale globilor ocu-lari, o stare de slabiciune in tot corpul. Boala debuteaza la 24 de ore de la contractarea virusului.

Pentru un sistem imunitar puternic, chiar si gripa se poate manifesta ca o simpla raceala, in timp ce in cazul unui organism slabit, o simpla raceala poate insemna imobilizare la pat si complicatii, uneori foarte periculoase (bronsite, otite, pneumonie etc.)

In general, boala dureaza intre sapte si zece zile, cand e bine sa lasi organismul sa se refaca pe deplin, pentru a nu contracta foarte usor si, la scurt timp, un nou virus.

Cum o prevenim
De cate ori ne imbolnavim, devenim imuni la virusul care ne-a provocat raceala sau gripa, dar nu la toti virusii existenti, fiindca acestia se transforma in mod constant.

In lipsa unui medicament minune, inca nedescoperit, care sa anihileze actiunea virusilor de raceala si gripa, nu putem sa luptam impotriva lor decat prin cresterea rezistentei generale a organismului. Nu vom scapa definitiv de boala, dar putem sa-i reducem mult efectele.

Prevenirea imbolnavirilor incepe o data cu instalarea sezonului rece, cu mult timp inainte ca epidemiile sa se indrepte spre zonele noastre. Ea cuprinde un program ordonat de viata, cu odihna suficienta, miscare moderata si cat mai putin stres.

  • Renunta la fumat. Toxinele introduse zilnic in organism prin sistemul respirator ii slabesc capacitatea de refacere, distrug stocurile de vitamina C si de antioxidanti.
  • Alimentatia – adopta o dieta saraca in dul-ciuri, in concentrate si bogata in proteine si vitamine. Zaharul si grasimile in exces incarca suplimentar organismul cu toxine si il impiedica sa lupte eficient cu infectiile. Legumele si fructele bogate in vitamina C (citrice, kiwi, catina, frunze de patrunjel etc.) furnizeaza un ajutor important impotriva bolii.
  • Suplimentele de vitamine nu sunt necesare decat in cazul in care nu mananci regulat si, mai ales, ceea ce trebuie. Daca nu prea te omori du-pa fructe si legume proaspete (cu frunze verzi), vitamina C de la farmacie este o solutie. Daca nici carnea nu se afla in meniul tau zilnic, poate ca ar trebui sa incerci si un supliment cu fier.
  • Bea suficienta apa. Aceasta impiedica deshidratarea, inclusiv a mucoaselor, stiut fiind ca aerul uscat si poluarea contribuie la inmultirea virusilor.
  • Te imbolnavesti de gripa daca imparti acelasi spatiu inchis cu o persoana bolnava si nu daca te plimbi pe-afara, oricat de friguroasa si de umeda ar fi atmosfera. Daca vrei sa eviti infectiile respiratorii, petrece cat mai mult timp in aer liber, curat, indiferent de vreme.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4 5

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate