Cosmetice romanesti de ieri si de azi

Pe vremea lui Ceausescu, occidentalii vorbeau despre doctorita Ana Aslan din Romania si aproape toti cei care veneau la noi cumparau cremele Gerovital, despre care stiau ca fac minuni. Alaturi de ele se cauta laptele demachiant Doina, un produs de succes si acum, la 40 de ani de la aparitie, Pell Amar-ul si Aslavital-ul, unul dintre primele produse cosmetice cu argila din Apuseni si cu efecte aidoma botoxului de astazi, Apidermin-ul si Laptisorul de matca, deodorantele Favorit si Farmec 16, care „deschideau orice usa“, sau parfumurile Eva, Miss Miraj ori Jubileu, in marea lor majoritate „de export“.

Ele, privite astazi ca un fel de „retrocosmetice“, au fost produsele de traditie, care au asigurat vreme de zeci de ani intretinerea frumusetii femeilor din Romania, ba chiar si-au gasit cu succes o multime de alte utilizari casnice. Si nu este o vorba nostalgica aceea de mai sus, fiindca o parte dintre ele au reusit sa iasa din comunism si sa supravietuiasca in capitalismul consumist, fie reinventandu-se, fie profitand de cercetarile si descoperirile brevetate care au stat la baza crearii lor.

Brevete de inventie redescoperite
In general, suntem tentati sa etichetam automat produsele Epocii de Aur ca fiind slabe, depasite si ineficiente. Putine persoane stiu, insa, ca la momentul Revolutiei din 1989, principalii producatori romani, Farmec Cluj si Miraj Bucuresti, aveau inregistrate la OSIM peste 100 de brevete cosmetice, iar nomenclatorul de creme si produse cosmetice continea peste 2.000 de intrari, majoritatea dintre acestea fiind competitive pe marile piete europene.

Unul dintre specialistii romani de renume, Mariana Tudorache (foto), general manager al Genmar Cosmetics, care a lucrat ca cercetator stiintific la Institutul de Economie Mondiala si s-a ocupat de studiul tendintelor pietei mondiale a produselor cosmetice si medicamentelor, spune ca, privite din aceasta perspectiva, multe dintre gamele de ingrijire romanesti de dinainte de 1989 contineau extracte naturale foarte valoroase, care au fost uitate si apoi „redescoperite“ si valorificate in liniile de dermatocosmetice de ultima generatie, fara parabeni, aflate la tot mai mare cautare in ultimii ani.

„Existau multe game cosmetice cu extracte naturale din plante, cu laptisor de matca, extracte din namoluri, miere, lanolina, procaina etc.

Au trecut mai bine de 20 de ani si acum exista, pe plan mondial, o tendinta fara precedent de gasire a acelor substante care sa pastreze sau sa redea tineretea pielii (efect antivergeturi, antirid imediat sau de relaxare musculara, de fermitate, regenerare, depigmentare, hidratare profunda, stergere a cicatricilor acneice).

Acum, tot mai multe materii prime se obtin natural, unele din zone complet ecologice, si se reevalueaza potentialul extraordinar al plantelor, si chiar al animalelor, pentru a se obtine substante ce contin proteine miraculoase, cum sunt: extractele din planta Ocra, pentru efectul de relaxare musculara asemanator cu al botoxului, extractul din Argan, cu efect imediat antirid, ori extractul din melc, pentru tratarea cicatricilor sau vergeturilor“, explica Mariana Tudorache.

Gerovital-ul ramane aur curat
Gama «Aslavital», creata si lansata de Farmec dupa 30 de ani de cercetari de laborator, e unul dintre cele mai importante branduri din portofoliu si investitiile in noi tehnologii cosmetice nu au incetat vreo clipa.

Asa am ajuns la linia «Aslavital Lift Instant», care foloseste o combinatie naturala unica in Romania, argila-gatuline, cu un efect similar botoxului, ce amelioreaza microrelieful pielii in 10 zile de la prima utilizare.

In plus, continuam cu crema «Gerovital», care, la mai bine de o jumatate de secol de la realizarea sa, ramane o marca de referinta in lupta anti-age, un produs reinventat, care se adapteaza vremurilor. Formula anti-imbatranire creata de Ana Aslan a fost incredintata de catre celebra cercetatoare companiei Farmec din Cluj, impreuna cu drepturile de productie a cremelor Gerovital, unele dintre putinele produse 100% romanesti care si-au pastrat notorietatea, fiind oferite mai ales la export.

Recent, Farmec a lansat gama «Gerovital H3 Evolution», care reprezinta o evolutie a formulei tineretii, cu o combinatie de ingrediente revolutionare, care incetinesc toate cele trei mecanisme de imbatranire“, spune Sofia Irimie, sefa departamentului cercetare Farmec SA.
 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete