Chiar trebuie să fac sport?

Pentru a contracara efectele nocive ale sedentarismului, ți se recomandă adesea să faci exerciții fizice, datorită influenței pozitive pe care sportul o are asupra sănătății organismului. Însă ce faci dacă, pur și simplu, nu îți place mișcarea?

femeie sport

Una dintre metodele care te-ar putea convinge să acorzi o șansă mișcării – fie ea și sub forma a treizeci de minute de mers rapid, de două-trei ori pe săptămână – este să afli care sunt beneficiile sale imediate. Dacă, de obicei, asociezi ideea de mișcare cu slăbit, este momentul să-ți schimbi atitudinea față de ideea de sport. Optează pentru mișcare pentru a preveni anumite afecțiuni și pentru a-ți păstra un tonus fizic și psihic cât mai bun.

În cartea „Clinica Mayo: medicina naturistă”, apărută la Editura All, sunt prezentate câteva argumente care te vor convinge să te înscrii la un curs de aerobic sau să-ți faci un obicei din a ieși la alergat. Și asta pentru că sportul este bun pentru:

Sistemul cardiovascular

Cu ajutorul celebrelor exerciții cardio, îți vei educa inima să pompeze mai mult sânge prin corp. În al doilea rând, exercițiile fizice ajută la creșterea concentrației de lipoproteine cu densitate ridicată (HDL – colesterol sau colesterolul „bun”) din circuitul sanguin. Nu îți imagina că trebuie să faci exerciții solicitante: începe cu exerciții lejere, de întindere, de câteva minute, menite să-ți „dezmorțească” organismul.

Sistemul respirator

Un antrenament de câteva minute pe zi te va ajuta să-ți reglezi și respirația. Într-o manieră extrem de silențioasă, sedentarismul influențează profund modul în care inspirăm și expirăm – incorect și insuficient, ceea ce duce la o oxigenare deficitară a organelor vitale. Pentru a afla mai multe despre respirația corectă, citește articolul Invață să respiri corect.

Oase și mușchi

Osteoporoza este unul dintre cei mai frecvenți inamici, mai ales în cazul persoanelor care au intrat la menopauza. Exercițiile fizice realizate constant ajută la menținerea densității osoase și la evitarea osteoporozei. Mersul pe jos este foarte bun în acest sens.

Ameliorarea depresiei

Cea mai bună variantă de a încheia o seară stresantă la birou este să ieși în parc la o alergare de 20 de minute. Prin mișcare, în organism se activează anumiți neurotransmițători care ajută la reducerea stărilor stresante pe cale naturală.

Prevenția unor forme de cancer

Conform specialiștilor din cadrul Clinicii Mayo, exercițiul fizic ajută la micșorarea unor forme de cancer, de exemplu, de colon, sân, prostată și uterin.

Iată cum poți deveni o persoană mai activă:

  • Acasă, fă câteva mișcări de încălzire în timp ce te uiți la televizor. Cel mai indicat în acest sens este folosirea unui aparat mic, stepper, pe care, pur și simplu, trebuie să faci un joc de glezne.
  • În drum spre serviciu, când nu ești în întârziere, coboară cu o stație mai devreme și parcurge distanța pe jos, într-un ritm de mers normal.
  • Evită folosirea liftului – scările sunt un excelent exercițiu cardio !

Mai multe despre mișcarea pentru persoanele cu program încărcat poți afla aici.

Cătălina Chiricheș
Sursă foto: Shutterstock.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate