Cheia succesului… profesional!

Succesul in profesie necesita o atitudine pozitiva, dedicare, invatare permanenta, initiativa, comunicare…In fond, jobul e scoala adultilor!

Semne bune
Probabil ca exista varii motive pentru care nu esti pe deplin multumita de jobul tau actual – faptul ca nu-ti poti accesa contul personal de e-mail de la birou, ca nu se acorda bonuri de masa sau prime etc. Oricum, in genere, sta in firea omului sa fie nemultumit de ceva.

Fie ca motivele sunt reale, fie ca sunt mai mult sau mai putin inchipuite. Asa ca nu actiona in pripa! Inainte de a decide sa renunti la locul de munca la care lucrezi in prezent, fa-ti timp sa iei in considerare si lucrurile bune, lucruri care ar putea sa te convinga ca iti este mai bine decat crezi pe acest post, la aceasta companie.

Daca esti fericita cu ceea ce faci, daca lunea, in drum spre birou nu esti demoralizata, daca te simti bine intre colegi, iar atmosfera de la birou este relaxata, atunci ar fi bine sa te gandesti de doua ori inainte sa iei o hotarare definitiva.

In plus, daca la birou te bucuri de un mediu competitiv, in cadrul caruia ai in permanenta ceva nou de invatat, atunci jobul tau tocmai a acumulat un nou plus. Iar daca in companie se promoveaza oamenii din interior, atunci inseamna ca firma la care lucrezi e dispusa sa investeasca in oamenii ei, inclusiv in tine.

Si dupa ce ai contorizat toate aspectele situatiei existente la locul de munca, nu-ti ramane de-cat sa tragi linie si apoi… concluziile.
Iar in final, vei sti singura daca jobul tau actual este, cu adevarat, ceea ce iti trebuie.

Cum sa primesti o marire salariala
Sa ceri o crestere salariala nu este, cu certitudine, un lucru usor. Si chiar daca esti pregatita sa faci pasul asta, inclusiv emotional, nu ti se garanteaza nici un set de instructiuni pe care sa le urmezi pas cu pas pentru o reusita totala si un salariu de vis. Nu exista nici fraze-cheie care sa-ti asigure rezultatul scontat si nici abordari magice care sa functioneze 100%. Totusi, avem cateva sfaturi de care ar fi bine sa tii cont la o evaluare.

– Intr-un interviu sustinut cu seful tau direct ori cu personalul de la Resurse Umane pe tema salarizarii si a competentelor evaluate, nu-ti poti permite sa fii modesta. Bine, asta nu presupune ca, odata ajunsa in sala de sedinta, trebuie sa incepi sa te bati cu pumnul in piept, gen "eu fac, deci merit" sau chiar sa-ti atribui reusite care nu-ti apartin, pentru ca, oricum, munca ta este monitorizata in permanenta, deci seful este in tema cu ceea ce faci sau nu faci la birou.

Ce trebuie insa este sa punctezi lucrurile pentru care stii ca meriti recunoastere, apreciere, inclusiv o marire salariala. Iata cateva: recenzii favorabile muncii tale, situatii dificile pe care le-ai rezolvat intr-un termen scurt, solutii propuse de tine care au dus la rezultate bune, ore suplimentare facute voluntar s.a.

– Sa ameninti cu demisia este o idee extrem de proasta. O astfel de masura drastica are foarte rar rezultate favorabile pentru cel care o initiaza. Asa ca nu te imbata cu apa rece, chiar daca tocmai ai vazut o frumoasa productie cinematografica marca Hollywood, in care personajul principal recurge la o astfel de solutie si happy end-ul e garantat! In viata de zi cu zi, lucrurile stau putin altfel, iar problemele trebuie abordate realist si cu diplomatie.

Oricat de capabila ai fi, nu face greseala sa crezi ca esti indispensabila, pentru ca un angajator nu agreeaza sa fie presat.

– Fii gata de negociere! Trebuie sa stai ferma pe pozitii, dar sa iti pastrezi obiectivitatea si in nici un caz sa nu pari coplesita de situatie. Daca totusi seful nu-ti acorda o marire de salariu satisfacatoare, incearca sa faci niste concesii si sa-l determini sa-ti asigure niste bonusuri sau ore suplimentare platite, sau decont pentru transport si mesele de la birou etc. Si, indiferent ce beneficii ti se promit, asigura-te ca totul este datat si semnat de catre management.

Chiar daca esti foarte multumita de locul de munca actual, iar planurile tale de viitor au legatura cu compania la care lucrezi in prezent, e bine totusi sa nu uiti sa-ti pui la punct CV-ul, periodic.

Karma pozitiva
– Daca le-am da crezare impatimitilor de Feng Shui, modul in care iti pozitionezi biroul la serviciu te poate umple de energie sau, din contra, te poate vlagui, fara sa-ti dai seama care este motivul.

– In plus, daca iti setezi un screen-saver pentru desktop, ai grija sa fie in nuante de lila sau albastru (culori care induc o stare de liniste), verde (ajuta in relaxare) sau galben (genereaza optimism), in functie de starea interioara de care vrei sa ai parte la birou.

– Evita, pe cat posibil, haosul in documentatie sau pe birou – specialistii in Feng Shui sustin ca acest lucru iti blocheaza fluxul de energie pozitiva si te istovesc inutil.

Text: Delia Bratosin

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera