Cele mai scumpe 25 de masini

Recent, un exemplar Ferrari Testa Rossa din 1957 a fost adjudecat la pretul de 9.000.000 euro. Impresionant! Presa a vuit de comentarii privitoare la obiectul respectiv, insa este oare acesta macar pe aproape de statutul celui mai scump automobil din lume?

Nici pe departe! Au loc tranzactii discrete care implica preturi mult mai mari. Sau, pur si simplu, nici nu se poate pune problema vreunei tranzactii in cazul unor exemplare-unicat sau care fac parte din colectii particulare sau ale muzeelor de marca. Practic, aceste masini sunt inestimabile.

Teoretic, s-au facut evaluari orientative in legatura cu pretul lor. Conform opiniei expertilor contactati de Auto Bild, iata un fel de „Top 25“ al celor mai scumpe automobile din lume. Care ar fi perspectiva cotei lor pe timp de criza? Riscul unei scaderi drastice nu e exclus. Daca vreunul dintre posesori are nevoie rapida de bani, va fi nevoit sa vanda ieftin.

1. Mercedes-Benz 300 SLR ,,722“ – 33.000.000 euro

mercedes

Acesta este unul dintre exemplele de evaluare pur teoretica. Nu stim ce motiv ar putea vreodata sa determine Concernul Daimler sa scoata la vanzare acest exemplar de roadster 300 SLR, iar daca asta s-ar intampla, e greu de spus daca nu s-ar putea cere si mai multi bani pe el.

Pana una-alta, expertii considera ca masina Mercedes 300 SLR (seria W196S) purtand numarul de concurs 722, cu care Sir Stirling Moss a stabilit in 1955 in raliul Mille Miglia un record valabil si acum, are valoarea aproximativa de 33 de milioane de euro.

Automobilul, in perfecta stare de functionare, face parte din colectia muzeului marcii.
 

 

2. Bugatti Type 57SC Atlantic – 28.000.000 euro

Nu exista automobil Bugatti care sa nu fie o capodopera tehnica si de stil, insa aceasta este Mona Lisa domeniului auto.

S-au asamblat numai trei exemplare de Bugatti Type 57 SC Atlantic. Sub capota din fata se afla un motor cu 8 cilindri in linie, de 200 CP.
 

 

3. Ferrari 250 GTO – 23.000.000 euro

Dincolo de palmaresul competitional, acesta este modelul care reprezinta cel mai bine spiritul Ferrari.

Totala dedicare sportiva, design sublim, motor V12 amplasat in fata (3,0 litri, 300 CP). S-au fabricat numai 39 de exemplare.
 

 

 

4. Rolls-Royce Silver Ghost – 17.000.000 euro

Primul Rolls Royce Silver Ghost (1907) isi datora numele caroseriei argintii si mersului incredibil de silentios.

Acum, exemplarul inmatriculat cu nr. AX201 apartine Companiei Bentley.
 

5. Bugatti 41 Royale – 17.000.000 euro

Seria Bugatti Royale a reprezentat apogeul creatiei clasice a marcii din Mol­sheim.

Scop declarat: depasirea lui Rolls Royce in termeni de rafinament si performante. S-au realizat doar 6 exemplare.

 

6. BMW M1 ANDY Warhol – 17.000.000 euro

Seria Bugatti Royale a reprezentat apogeul creatiei clasice a marcii din Mol­sheim.

Scop declarat: depasirea lui Rolls Royce in termeni de rafinament si performante. S-au realizat doar 6 exemplare.
 

 

7. Boeing Lunar Rover – 8.000.000 euro

S-au fabricat patru in 1971 si fiecare a costat 325 de milioane de dolari.

Numai unul se mai afla pe Pamant si apartine NASA. Pentru celelalte trei (aflate pe Luna), trebuie sa platiti transportul.
 

8 Mercedes-Benz SSK Trossi – 8.000.000 euro

Modelele Mercedes SSK (supraalimentare cu compresor, 300 CP) au fost cele mai rapide automobile din lume de-a lungul anilor ’20.

Exemplarul din imagine are caroserie speciala, semnata Trossi.
 

9. Maserati 250/nr.2529 – 4.500.000 euro

Expertii considera ca Maserati 250F a fost cel mai reusit monopost de curse al anilor ’50.

La volanul acestui exemplar, celebrul Juan Manuel Fangio s-a impus in Marele Premiu al Germaniei din anul 1957.
 

10. Bentley  61/2 OLD NO.2 –
5.200.000 euro

Victoriile marcii Bentley de la Le Mans
s-au datorat modelelor Speed Six. Din cele trei exemplare asamblate mai exista astazi doua.

Acesta (locul 2 la Le Mans in 1930) apartine unui particular.
 

 

11. Alfa Romeo 8C 2900 B Le Mans – 4.500.000 euro

Indicativul 8C arata ca motorul are 8 cilindri.

Exemplarul unic din imagine are caroserie proiectata special pentru
cursa de 24 h de la Le Mans. In prezent, apartine patrimoniului marcii.
 

 

12. Ferrari Testa Rossa – 4.500.000 euro

Aceste modele s-au tranzactionat oarecum frecvent in ultimii ani.

Sunt masini de curse pur-sange, iar numele vine de la culoarea rosie a capacelor de chiulasa. S-au fabricat 36 de exemplare, din 1957.
 

 

13. Cugnot Fardier – 4.000.000 euro

Primul vehicul cu roti din lume care a renuntat la cal in favoarea aburului a fost construit de francezul Nicholas Cugnot in 1769.

Astazi, poate fi vazut la Conservatoire National des Arts et Metiers.
 

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse