Cele mai bune 5 lucruri pe care le poti face pentru corpul tau

1. Purifica-ti organismul

  • Chiar ai nevoie de atata cafea si tutun? Sigur, nu trebuie sa renunti la toate lucrurile care iti fac placere, insa, din cand in cand, o detoxificare a organismului merita efortul. Aceasta iti va da mai multa energie, iti va ajuta digestia si te va face sa arati tanara mai mult timp.
  • O metoda simpla in acest sens este sa bei mai multa apa. Adeptii medicinei alternative ne recomanda sa bem zilnic doi-trei litri de apa. Informatii exacte despre o detoxificare eficienta a organismului afli in caseta din pagina alaturata. Vei vedea ca nu e greu deloc.

2. Mananca bine

  • Redu cantitatea de grasimi si dulciuri si mananca cat mai multe legume si fructe. Renunta la unt in favoarea margarinei, inlocuieste carnea grasa cu cea slaba, vita cu puiul, porcul cu pestele, cafeaua cu ceaiul si bea cat mai putin alcool.
  • Ai auzit, desigur, cat de eficienta in lupta contra cancerului este consumarea, in fiecare zi, a cinci portii de fructe si legume proaspete. Asadar, in locul gustarilor zilnice consuma un pahar cu suc de fructe, cate doua feluri de legume la fiecare masa si cate doua fructe.
  • Mananca cat mai multe "super legume" (adica cele care s-au dovedit bune in lupta cu boala si imbatranirea organismului): broccoli, rosii, varza, spanac, varza de Bruxelles, ceapa, usturoi, morcovi, ardei gras, untisor si ciuperci. Carbohidratii din cartofi, paste fainoase si orez maresc cantitatea de serotonina ("hormonul fericirii"), dandu-ti energie si buna-dispozitie.

3. Ia suplimente cu vitamine si minerale

  • Imbogateste-ti zilnic regimul alimentar luand suplimente cu multivitamine si multiminerale. Evita-le pe cele combinate si asigura-te ca au in compozitie numai produse naturale.
  • Acolo unde apare vitamina E, de exemplu, verifica daca aceasta este naturala, respectiv d-alpha tocoferol (nu sintetica – dl-alpha tocoferol).
  • La fel pentru suplimentele de calciu: citrat de calciu, nu carbonat de calciu.

In plus, incearca o doza zilnica de:

  • Vitamina C. Alcoolul si aspirina ii pot scadea mult din eficacitate. In momente de stres, corpul are nevoie de o doza tripla de vitamina C, comparativ cu cea normala (60 mg).
  • Coenzima Q10, ginseng siberian. Acestea iti sporesc energia si vitalitatea si combat semnele de imbatranire.
  • Vitaminele B, inclusiv acidul folic, B6 si B12. O astfel de combinatie este buna mai ales pentru persoanele in ale caror familii au existat cazuri de boli de inima.

4. Dormi bine noaptea

  • Durata ideala a somnului de noapte este de opt ore. Unii specialistii cred insa ca si un somn de numai sase ore ne-ar fi suficient. Ei ne recomanda sa mergem la culcare numai atunci cand ne este cu adevarat somn, fara sa tinem cont de ceas.
  • Daca timp de jumatate de ora nu reusesti sa adormi, muta-te in alta camera si gaseste-ti o preocupare monotona, de pilda un joc de puzzle – nu deschide televizorul si nici nu citi o carte interesanta. Mergi inapoi in pat numai cand ti-e somn. Sigur ca te vei simti obosita in acea zi, dar noaptea urmatoare vei dormi bustean.
  • Ca sa ai garantia unui somn odihnitor, ar trebui ca, periodic, sa aerisesti si sa bati salteaua, ca sa scapi de orice adancitura incomoda, sau sa o aspiri si sa o intorci pe partea cealalta. Cat despre plapuma si perne, innoieste-le si pe ele din cand in cand…

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate