Cele cinci personalitati ale pielii

piele, personalitate
Exista cinci „personalitati ale pielii” diferite, care nu au nimic de-a face cu sexul sau cu pregatirea unui individ.

Cele cinci tipuri de personalitati:

  • Oamenii de actiune: cea mai raspandita categorie de personalitate a pielii este cea a „omului de actiune” proactiv: aproximativ 30% din populatie se incadreaza in aceasta categorie. „Oamenii de actiune” isi asuma responsabilitatea pentru ei insisi si pentru pielea lor. Ei sunt utilizatorii cei mai activi si mai constanti ai produselor de ingrijire a pielii.
  • Ganditorii: „ganditorii” pragmatici (tot in jur de 30%) declara ca pielea lor este „normala” si prefera sa foloseasca produse practice de ingrijire a pielii, precum deodorantele sau lotiunile de protectie solara.
  • Cautatorii: sunt oameni ambivalenti, intuitivi, care pleaca in recunoastere si care stiu sa se adapteze. Adesea, ei nu au o piele echilibrata si sanatoasa – sufera de puncte negre si impuritati (12% dintre oamenii de pe glob).
  • Binevoitorii: sunt implicati din punct de vedere social si sunt foarte veseli, cu emotii puternice si interesati de valori. In general, au o piele sensibila (11%).
  • Moralistii: oameni cu standarde sociale si morale ridicate. Utilizatori impatimiti ai produselor de ingrijire a pielii. Declara ca au piele uscata, mixta sau foarte sensibila (6%).

1. Oamenii de actiune

„Oamenii de actiune” sunt interesati de performanta, sunt realisti si energici si le place sa fie stapanii propriului destin. Pentru ei, este importanta influenta pe care o au asupra celor din jur si vad situatiile noi ca pe niste provocari binevenite.

„Oamenii de actiune” au o atitudine destul de relaxata fata de pielea lor. Cei mai multi invidizi din aceasta categorie de personalitate a pielii isi descriu pielea ca fiind grasa si lucioasa. Ei cauta solutii pentru a face fata problemelor de piele, prin folosirea produselor potrivite.

Tocmai de aceea „oamenii de actiune” sunt utilizatori impatimiti ai produselor de ingrijire a pielii care pretind ca sunt extrem de eficiente. In general, „oamenii de actiune” se arata dispusi in a se stradui sa-si imbunatateasca imaginea. Pielea lor este un aspect esential al perceptiei de sine si le place foarte mult sa fie atinsi. „Oamenii de actiune” asociaza indeaproape contactul pielii cu succesul si atractia sexuala.

2. Ganditorii

„Ganditorii” sunt introvertiti, indivizi pragmatici carora le place ca mediul inconjurator din imediata lor apropiere sa fie unul sigur. Se bucura de momentele de singuratate si pun mai putin accentul pe interactiunea sociala. De asemenea, „ganditorii” au tendinta de a fi indivizi rationali. Din punctul lor de vedere, pielea are, in primul rand, o functie biologica. Rolul emotional si care denota caracterul al atingerii nu are importanta pentru ei.

„Ganditorii” declara ca tipul pielii lor este „normal”. Ei nu-si percep pielea ca fiind sensibila si considera ca nu are nicio caracteristica ce merita sa fie mentionata. „Ganditorii” folosesc produse de baza si practice de ingrijire a pielii si accepta cu detasare schimbarile suferite de pielea lor, cum ar fi ridurile.

3. Cautatorii

„Cautatorii” sunt indivizi nehotarati. Pe de o parte, le place sa-si urmeze intuitia. Pe de alta parte, tanjesc dupa afirmare si-si doresc sa fie acceptati si recunoscuti. De aceea, ei oscileaza intre nevoia de a avea succes prin propriile lor actiuni si dorinta de a se conforma unor reguli si asteptari. Acest lucru inseamna ca ei vor adopta adesea o pozitie pasiva, in calitate de observatori ai vietii.

In multe cazuri, „cautatorii” nu au o piele echilibrata si sanatoasa. Indivizii cu acest fel de personalitate a pielii spun mai mult decat cei din celelalte categorii ca au puncte negre si impuritati. Atingerea nu reprezinta pentru ei o manifestare emotionala, pentru ca li se pare imposibil de acceptat, fara o incercare de interpretare a sensului.

4. Binevoitorii

„Binevoitorii” au cea mai emotiva personalitate a pielii. Ei sunt condusi de stari de spirit si de intuitie si le place sa lege relatii afective cu cei din jur. Se bucura de viata si sunt stapani pe destinul lor.

De asemenea, ei sunt indivizi spontani carora nu le este teama de lucrurile noi. Din punctul lor de vedere, pielea este, mai ales, un „organ de comunicare” ce le permite sa interactioneze cu alti oameni. Isi amintesc experiente pozitive din copilarie, care sunt caracterizate printr-un „contact delicat al pielii” cu parintii lor.

Deoarece sunt atat de emotivi, „binevoitorii” sunt uneori nevoiti sa traiasca cu conflicte care le „ajung sub piele”, in adevaratul sens al cuvantului. Acestia declara ca au piele sensibila si predispusa la iritatii si uneori chiar la reactii alergice. „Binevoitorilor” le place sa se dea cu creme si prefera produse senzuale, cu ingrediente neobisnuite si miresme speciale. Le place ca produsele lor pentru piele sa spuna o poveste si sa le sporeasca starea de bine emotionala.

5. Moralistii

Ei sunt cei mai introvertiti dintre personalitatile pielii, chiar daca isi doresc cu ardoare sa fie mai deschisi si sa aiba mai multa influenta. Valori morale inalte sunt combinate cu o dorinta de siguranta si pace pentru mediul lor inconjurator. Ceea ce inseamna ca „moralistii” au tendinta de a evita unele lucruri, pentru a nu se confrunta cu frustrari si dezamagiri.

„Moralistilor” li se pare greu sa fie atinsi si adesea nu le permit sa-i atinga decat persoanelor in care au incredere totala. Prietenii nu sunt „niste parteneri pentru atingeri”.

„Moralistii” neaga importanta frumusetii, a imaginii si a starii pielii. Ei sunt totusi utilizatori impatimiti ai produselor de ingrijire a pielii. Faptul ca atitudinile si activitatile lor nu le confera armonie se reflecta si in starea pielii lor. „Moralistii” declara ca au piele uscata, mixta sau foarte sensibila si ei reprezinta singurul grup relevant pentru statistici care afirma ca pielea lor este terna si pala, predispusa la pete negre sub ochi si de o culoare neregulata.

Studiu realizat de NIVEA

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Psihologie