Ce seminte ne mentin organismul sanatos

Studiile au indicat ca semintele au o forta vindecatoare uriasa pentru organismul uman.

Dar pentru a le pastra proprietatile, este indicat ca semintele sa fie consmate crude, ori sub forma de pulberi, tincturi, uleiuri.

Tratamentul pe baza de seminte presupune ca acesta sa fie insotit de un stil de viata sanatos, cu multe legume si fructe.

Iata care sunt semintele cele mai bogate in nutrienti, cu efecte miraculoase pentru sanatatea noastra:

Seminte de dovleac

Acestea contin aproape 50% grasimi, microelemente, vitamine, zinc si magneziu.

Semintele de dovleac sunt diuretice si ajuta organismul sa-si regleze tranzitul intestinal, dar si sa elimine metalele grele si parazitii intestinali.

Pentru curatatea colonului, se poate prepara laptele de bostan dintr-un pahar de seminte pisate intr-un vas de lut si trei pahare de apa fierbinte.

Compozitia se strecoara, iar lichidul se bea de 3 ori pe zi, cate 1/2 de pahar, dimineata, pe stomacul gol.

Copiii care au oxiuri pot consuma cate 10-15 seminte de dovleac deojite, in fiecare dimineata, iar adultii pot lua cate 20-30 de seminte zilnic.

Dupa ce au fost inghitite semintele, este indicat sa nu se manance imediat, iar dupa o ora sa se ia o lingura de ulei de ricin.

De asemenea, semintele de dovleac regleaza colesterolul si stimuleaza activitatea rinichilor, intaresc muschiul cardiac si ajuta la cresterea parului.

Seminte de in

Au vitaminele A si D si sunt bogate in fibre si reprezinta o sursa naturala de acizi grasi esentiali Omega3. Daca este sa comparam uleiul de peste cu semintele de in, in ele gasim un continut de Omega 3 de 18-24% fata de numai 2% al pestelui.

Semintele de in contin o fibra numita lignin pe care organismul uman o transforma intr-un antioxidant care intareste sistemul imunitar si are proprietati anticancerigene si antivirale.

Un nivel mare de lignina in alimentatie a fost asociat cu o rata redusa de cancer de colon si de san.

Daca vom lua seara, de cate 4 ori pe saptamana, cate doua lingurite de seminte de in macinate cu multa apa vor preveni inflamatiile tractului digestiv si vom regla tranzitul intestinal.

Se pot adauga in salate, prajituri, iaurt sau in laptele cu cereale de dimineata.

Semintele de in reduc inflamatiile si stresul din organism si imbunatatesc functia de memorare.

Uleiul de seminte de in este indicat in cazul femeilor aflate la menopauza pentru ca previne osteoporoza.

De asemenea, semintele de in se pot lasa la inmuiat ca si restul semintelor, de seara pana dimineata.

Seminte de susan

Au cu 50% mai multe proteine decat are carnea si sunt bogate in vitaminele A, B, C si E, seleniu, magneziu si fosfor.

Semintele de susan au foarte mult calciu, iar prin consumul lor se poate preveni osteoporoza.

Sunt laxative si au un rol detoxifiant pentru ficat si rinichi, intaresc sistemul imunitar si cresc fertilitatea.

Seminte de floarea-soarelui

Sunt bogate in vitamina E, un antioxidant care previne aparitia bolilor de inima si sunt recomandate femeilor gravide şi copiilor, pentru continutul ridicat de vitamine B.

De asemenea, contin vitamina E, acid folic, magneziu, seleniu, cupru, dar si Omega-3.

Daca sunt consumate crude, semintele de floarea-soarelui previn formarea cheagurilor de sange, ajuta la o buna functionare a prostatei si regleaza digestia.

Este bine sa includem in dieta noastra si uleiul de seminte de floarea-soarelui presat la rece.  Acesta este indicat pentru dezintoxicarea organismului, prevenirea afectiunilor gingiilor si a bolilor cailor respiratorii.

Autor: Magda Campeanu

Citeste si Alimentatia raw vegan – gustoasa si sanatoasa

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar