Super-alimente pentru creierul tău

Așa cum unele alimente te ajută să slăbești sau altele îți detoxifică ficatul, există și alimente pe care ar trebui să le consumi pentru o mai bună funcționare a creierului. Te ajută să te concentrezi și să memorezi mai bine, dar nu doar atât:

alimente-desteapta

foto femeie pe canapea Shutterstock

Nuci

Nucile conțin proteine, multe fibre și multe grăsimi sănătoase. Dacă ai nevoie de energie pe moment, dar nu să scadă brusc ca în cazul zahărului, nucile sunt cea mai bună alegere. Și pentru creierul tău, la fel: sunt bogate în vitamina E, care este necesară bunei funcționări cognitive. Cele crude sunt mai sănătoase, însă și cele preparate vor avea același efect. Dacă vrei să mănânci nuci, dar să nu crești și nivelul de carbohidrați, atunci alege-le pe cele de macadamia, pentru că au cel mai bun raport carbohidrați / grăsimi sănătoase.

Fulgi de cacao

Cacaoa se numără în top 5 cele mai bune alimente pentru creierul tău, iar dacă nu ești o împătimită a ciocolatei (ce-i drept, conține zahăr mult), poți încerca fulgii de cacao. Se găsesc un pic mai greu, însă îi poți comanda de pe Internet. Se găsesc în varianta organică, neprăjiți și neîndulciți. Fulgii de cacao provin de la boabele de cacao (uscate și tăiate), așadar nu sunt un aliment procesat.

Roșiile, bune pentru creier

Puțini se gândesc că roșiile ar ajuta la buna funcționare a creierului, însă chiar te pot face… mai deștept. Fructele acestea conțin antioxidantul licopen, care este foarte bun pentru creier și chiar ajută la prevenirea demenței. Ca să poți beneficia de licopenul din roșii, trebuie să le gătești – îl poți lua și din produsele procesate, însă indicat ar fi să le prepari tot acasă. E mai sănătos.

Legume verzi

Broccoli, spanac, varza kale ori rucola, toate sunt foarte bune pentru că sunt bogate în fier. Fierul este important pentru creier, dar și pentru întregul organism, prevenind apariția multor afecțiuni și a oboselii cronice. Poți lua fier și din carne de vită, carne de porc sau carne de miel, însă nu uita să-l iei și din legume!

Ouăle te pot face mai deștept

Pentru că au atât de multe proteine și grăsimi, ouăle pot fi o sursă de energie pentru creierul tău pentru ore întregi. Conțin și seleniu (mai degrabă cele organice), ceea ce înseamnă că îți îmbunătățesc și starea de spirit. De asemenea, nu trebuie să te temi că ouăle îți vor crește colesterolul – oamenii de știință au dovedit deja că ce se credea până în prezent, nu era adevărat.

Ulei de măsline

Grăsimile sunt bune pentru un creier sănătos, iar cele din uleiul de măsline sunt indicate. Cu cât sunt mai puțin procesate, cu atât mai bine! Pe cât posibil, investește în mâncare sănătoasă pentru o minte sănătoasă. Și grăsimile sănătoase găsite în fructul avocado au aceleași efecte benefice.

Fasole pentru oameni deștepți

Pe lângă grăsimile sănătoase, creierul mai are nevoie și de carbohidrați. Din nou, cu cât aceștia sunt mai curați (provin din surse deloc sau puțin procesate) cu atât sunt mai buni. Fasolea este o sursă bună de carbohidrați și proteine vegetale, unde mai pui că are și un preț accesibil! Creierul va avea aceeași reacție ca atunci când mănânci zahăr, însă fără scăderea bruscă a glucozei.

Afine

Acestea sunt unele dintre cele mai bune alimente pe care le poți consuma vreodată, nu doar pentru creier, ci pentru întregul organism. Conțin multe vitamine, antioxidanți, fibre și nu cresc glicemia – așa că și cei care suferă de diabet le pot consuma fără problemă – și sunt grozave pentru buna funcționare a creierului tău. Cu toate acestea, evită-le pe cele confiate sau îndulcite. Ori le mănânci proaspete, ori din cele care au fost congelate imediat după ce au fost culese.

Semințe de floarea soarelui

Și semințele de floarea soarelui se numără printre alimentele care te fac mai deștept. Conțin vitamina E, necesară creierului – aceasta protejează celulele nervoase (neuronii) de radicalii liberi.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate