Ce mancam si ce nu, cum scapam de obiceiurile proaste

mancare, sanatate
NU manca in fata televizorului sau a computeru-lui. Un studiu publicat in The American Journal of Clinical Nutrition arata ca cei care iau masa jucandu-se la computer mananca mai multe prajituri, saturandu-se cu 30 minute mai tarziu decat cei care nu sunt distrasi astfel.

MANANCA folosind cutitul si furculita, chiar daca esti la un picnic in natura sau la gratarul din gradina. Studiile arata ca astfel mananci mai incet, cu imbucaturi mai mici si portii mai reduse.

NU ramane blocata in rutina salatelor. Frunzele de laptuca si rosiile cherry nu vor fi mereu la fel de apetisante ca un meniu fast food. Daca vrei ca si salata sa fie tot atat de atragatoare si satioasa, nu trebuie decat sa ii adaugi proteine: cateva bucatele de friptura de pui si/sau branza degresata, doua-trei linguri de linte fiarta. Inveseleste-ti platoul cu felii de sfecla rosie coapta, ardei gras galben sau varza rosie.

BEA APA. Hidratarea e extrem de importanta vara, pe canicula. O cana de ceai verde cu doua cuburi de gheata este exact ce-ti trebuie ca sa te racoresti, dar si sa arzi calorii! Ceaiul verde stimuleaza metabolismul si e un excelent antioxidant.

Pont
Inlocuieste ceasca de ciocolata fierbinte cu una de cafea, cu sase cuburi de gheata. Amesteca-le intr-un blender si vei obtine o bautura mult mai saraca in calorii, perfecta pentru sezonul cald.

Gustari nevinovate… Rontaitul intre mese nu e intotdeauna rau, depinde ce alegi!

iaurt
◆ O gustare din legume si fructe proaspete: o felie de pepene verde, 86 de calorii; betisoare de telina, 10 cal/ 100 g; o portocala mare, 60 de calorii; capsuni, 30 cal/100 g (8 bucati) plus o lingura de miere (46 cal) si un iaurt degresat (52 cal/100 g). Cercetatorii americani au ajuns la concluzia ca iaurtul degresat poate ajuta la arderea grasimii (persoanele obeze incluse in studiu, care au mancat 3 iaurturi degresate pe zi, au pierdut cu 22% mai multe calorii si 61% mai multa grasime decat cei cu o dieta exclusiv hipocalorica.
Rondele de orez
◆ Rondele din cereale, de la Sano Vita:
practice, gustoase si hranitoare, numai bune pentru o gustare sanatoasa, cu putine calorii, usor de strecurat in poseta. Poti sa apelezi la ea in orice moment al zilei, fie ca esti acasa, la birou, la scoala.
iaurt degresat Tnuva Slim
◆ Un iaurt degresat din gama Tnuva Slim
, cu adaos de fibre ce contin inulina, o substanta solubila extrasa din plante, care favorizeaza instalarea satietatii.

cereale Nestle Fitness
◆ Un castronel de cereale Nestle Fitness cu lapte de soia sau iaurt degresat.
Este gustos si satios, poate constitui si un mic dejun rapid, care iti tine de foame pana la pranz! Pune in el si cateva migdale sau o mana de nuci si cateva stafide si vei obtine un desert excelent, care iti va taia pofta de prajituri si ciocolata cu alune…

Daca vrei o alternativa de cereale integrale cu migdalele si alunele de padure incluse, incearca noile Nestle Musli Granola, in combinatii delicioase si hranitoare.

Finn Crisp
◆ Esti, ca de obicei, in mare viteza, ai programate doua intalniri si trebuie sa-ti amani pranzul pana dupa ora 15? Pastreaza in sertar un pachet de paine crocanta subtire, de la Finn Crisp, 9 lei, cu un continut bogat in cereale integrale; fiecare felie are numai 20 de calorii! Se gaseste in trei variante de arome (chimen, coriandru si usturoi), nu ai cum sa te plictisesti de ea!
Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar