Ce mancam la serviciu?

Ce mancam la serviciu?

Daca ai o slujba solicitanta si iti doresti abilitati profesionale pe masura, este important sa iti asiguri o sursa de energie constanta si sanatoasa, pentru toata ziua.

Spune-mi ce mananci, ca sa-ti spun unde lucrezi

Functionarul (administratie, contabilitate, IT etc.)

  • Program de lucru fix: 8-16.
  • Program de hranire: o masa pe la 12, din sandvisuri, care inglobeaza micul dejun si pranzul.
  • GRESELI: sare peste micul dejun, for­tand creierul sa intre intr-o stare de “hibernare”, pana la primirea ratiei de hrana. Randamente profesionale slabe si somnolenta in a doua parte a diminetii, cand dispare si efectul cafelei.

Agentul de vanzari (marketing, asigurari, imobiliare, mass-media, etc.)

  • Program de lucru: teren.
  • Program de hranire: mic dejun consistent, urmat de o perioada de infometare mai lunga, pacalita cu dulciuri sau fast food (covrigei, merdenele, napolitane, biscuiti).
  • GRESELI: lipseste pranzul sanatos. Exista, in schimb, un aport excesiv de dulciuri rafinate si grasimi, care cresc rezistenta la insulina, provoaca dezechilibre energetice si imbolnavesc stomacul.

Omul de afaceri

  • Program de lucru: flexibil, prelungit, de dimineata pana seara.
  • Program de hranire: haotic. Uneori ia masa la restaurant, cu asociatii sau partenerii de afaceri, la ore variabile. Alteori, sare peste toate mesele pana seara tarziu, cand mananca “pentru toata ziua”.
  • GRESELI: lipsa orelor fixe de masa, alimentatie in salturi, dezechilibru energetic. Sunt cei mai predispusi la ingrasare, intrucat organsimul isi va face rezerve calorice la fiecare masa consistenta, “nestiind” cand va fi urmatoarea.

Persoana care lucreaza cu publicul (in servicii, saloane de frumusete, localuri, cabinete medicale, la ghisee)

  • Program de lucru fix: 8 -16, 9-17 sau 10-18.
  • PROGRAM DE HRANIRE: la fel de fix – mic dejun dimineata, pranz la orele 17-18, cand ajunge acasa.
  • GRESELI: intervalul dintre masa de dimineata si cea de pranz este foarte mare, permitand nivelurilor glicemice sa o ia razna.

O solutie este aceea a impunerii pauzei de masa in programul de lucru (ghiseul, biroul se inchide la o ora fixa, la care persoana din spatele lui poate sa ia o masa sanatoasa).

Studentul

  • Program de lucru: extrem de variat
  • Program de hranire: si mai variat. Sare peste micul dejun sau mananca ciocolata dimineata, produse fast food si de patiserie de-a lungul zilei, “udate” din belsug cu mai multe cafele si/sau cola.
  • GRESELI: totul e gresit. Micul dejun format exclusiv din dulciuri rafinate ii da o infuzie pu-ternica de calorii, rapid absorbite in fluxul sangvin, dar care nu du­­reaza. Pana la ora 11 dimineata, de­vine somnolent si cu mari dezechilibre energetice, amplificate pe parcurs de consumul de cofeina si mancarea fast food.

O cafea dimineata, una la pranz, sa te “energizezi”, si inca una pe la patru dupa amiaza, cand te lasa puterile. Un mic dejun frugal, alergatura toata ziua, doua merdenele inghitite intre intalniri si un fursec inhatat in graba, la aniversarea unui coleg… Seara, te simti atat de obosita, ca nu mai poti sa mananci nimic. Sau ti-e atat de foame, incat infuleci pranzul si cina la un loc, iar excesul gastronomic nu te lasa sa dormi toata noaptea! A doua zi, iei totul de la capat, cu constiinta vinovata, dar adormita de clasicul: “Ce sa fac? Asta mi-e meseria!”.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate