Ce e de făcut când te simți mereu obosită. 4 lucruri care îți dau instantaneu energie

femeie fericita

Milioane de femei din întreaga lume se luptă cu efectele oboselii: scăderi sau creșteri bruște în greutate, stres, somn neliniștit, dificultatea de a-și aminti anumite detalii, libido scăzut, schimbări hormonale sau ale dispoziției.

Un somn bun este o soluție pentru a-ți reface energia, însă când acumulezi oboseală pe o perioadă mai îndelungată, este nevoie să faci mai mult decât să te odihnești mai mult. Iată cum te poți reface rapid:

Schimbă-ți drastic dieta și renunță la alimentele nocive

Mâncarea este combustibilul care alimentează cel mai mult organismul cu energie, așa că este important să alegi alimentele corecte, care au un raport bun între numărul de calorii și valoarea energetică. Există mitul că trebuie să consumi carbohidrați dacă vrei să ai mai multă energie. Acest lucru este valabil mai ales în cazul persoanelor care fac mult sport și ard multe calorii. În realitate, carbohidrații te pot face să te simți prea plină și somnoroasă, iar glutenul pe care îl conțin multe dintre aceste alimente poate fi de-a dreptul nociv pentru organism. Dacă îți simți adeseori stomacul iritat sau ești balonată, este important să știi totul despre gluten și despre cât de mult te poate afecta. Așa îți va fi mai ușor să-ți dai seama ce alimente să eviți și cum să faci cele mai bune alegeri la masă.

Fructele, salatele, carnea și lactatele conțin, în schimb, proteine, vitamine și minerale esențiale pentru ca organismul tău să funcționeze corect, iar tu să fii în formă maximă. De asemenea, este recomandat să mănânci mese mici o dată la 3-4 ore, pentru a-ți menține energia și a alunga pofta de alimente nesănătoase.

O plimbare scurtă te ajută mai mult decât îți imaginezi

Când ieși la o plimbare prin parc, creierul tău se oxigenează mai bine și poate fi o modalitate excelentă de a scăpa de migrene, stres și oboseală. Chiar dacă tot ce vrei este să te întinzi în pat, fă un mic efort și ieși din casă cel puțin 10 minute. Acordă-ți timp pentru a-ți pune gândurile în ordine și lasă telefonul acasă. Bucură-te de natură, inspiră adânc și alternează mersul alert cu pașii relaxați. Rezultatul? Nu te vei mai chinui să adormi, iar somnul va fi unul adânc și odihnitor.

Sportul este atât de bun pentru organism încât poate vindeca și probleme precum depresia, așa că, dacă ai o perioadă în care dispoziția ta nu este tocmai bună, încearcă să faci jogging sau alege o activitate mai deconectanta, cum este yoga. Mișcarea eliberează în organism serotonină, hormonul fericirii, și te vei întoarce acasă cu zâmbetul pe buze.

Învață cum să-ți dai seama când e timpul pentru o pauză

Când ai plecat ultima dată în vacanță? Dacă trebuie să te gândești, înseamnă că a trecut prea mult timp. Un concediu, fie și de câteva zile, te poate ajuta să îți reglezi programul de somn și să te relaxezi. Dacă ai trecut printr-o perioadă stresantă la serviciu, este bine să îți iei o săptămână de pauză, în care să pleci din oraș. Chiar și o scurtă evadare undeva la țară poate face minuni pentru tine; ideal este să mergi într-un loc îndepărtat de aglomerație și zgomot și să petreci timp în compania celor dragi sau să profiți de timpul cu tine însăți.

Una dintre cele mai deconectante activități este cititul, așa că nu pleca fără să alegi o carte bună și să evadezi în acea lume imaginară pentru câteva zile. În plus, cititul te ajută să-ți dezvolți imaginația, dar și vocabularul, astfel că timpul petrecut citind este o investiție în tine.

Înconjoară-te de culori vibrante

Știai că este suficient să privești un tablou roșu pentru a căpăta un plus de energie? Cercetătorii de la Universitatea Rochester au descoperit că roșul îți face mușchii să se miște mai rapid și te ajută să lucrezi mai eficient, oferindu-ți energie în momentele în care ai cel mai mult nevoie. Un buchet de flori roșii care să îți decoreze biroul poate fi o idee excelentă pentru a te ajuta să te concentrezi mai bine și să îți îndeplinești mai rapid sarcinile de serviciu.

O altă culoare recomandată pentru vitalitate este verdele, potrivit unui studiu al Universității din Melbourne. Există un motiv pentru care, uneori, te uiți pe geam când ai nevoie de inspirație: creierul tău caută, instinctiv, un colț de natură. Încearcă să-ți petreci pauzele de la birou în locuri cu verdeață sau să îți creezi acasă propria oază de verdeață, cu ghivece de flori și plante verzi.

Lipsa de energie și oboseala constantă sunt problemele de care ne plângem cel mai des. Numărul mare de ore petrecute la serviciu, aglomerația din oraș, zgomotul și un stil de viață nesănătos te pot aduce în pragul oboselii cronice care, odată instalată, este dificil de tratat și te afectează atât pe plan personal, cât și profesional. De aceea, încearcă sfaturile de mai sus și vei vedea cu siguranță o îmbunătățire a dispoziției tale și a nivelului zilnic de energie.

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: paultarasenko

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate