Cat de importanta e o fisa de post?

  • nu avem timp pentru asa ceva…
  • si pana acum s-a mers farar fisa postului si am supravietuit…
  • stii ce ai de facut … nu mai ai nevoie de chestii scrise, nu?

carieraManagerii, sau asa-zisii manageri, se asteapta ca noul angajat sa inceapa sa ii produca bani din prima zi de lucru, fara un training in prealabil si fara nici macar o fisa a postului. Daca pana acum s-a mers pe varianta "fara", nu inseamna ca lucrurile au decurs foarte bine. Mai mult decat atat, putin timp acordat pentru intocmirea unei fise de post inseamna de fapt castig si investitie, pentru ca astfel se va realiza exact profilul candidatului ideal.

Se poate intampla ca managerul sa primeasca in firma oameni foarte bine pregatiti si capabili, dar care sa nu se potriveasca descrierii jobului sau care pur si simplu sa nu fie compatibili culturii organizationale a companiei. De ce sa consumi timp, energie si sa strici relatii in loc sa faci lucrurile asa cum trebuie si sa existe o situatie in care ambele parti castiga din prima? Lipsa unei fise de post creaza frustrare in randul angajatilor, lasandu-i confuzi si stangaci. E ca si cum ai lua un om simplu de pe strada si i-ai spune: "Bine ai venit in masonerie! Spor la lucru!".

O organizatie care nu detine fise de post pentru angajatii sai nu ofera nici credibilitate, nici respect. Daca nu ai o fisa a postului pentru angajatii tai actuali si viitori, inseamna ca nu stii ce vrei si ce te astepti de la ei. Probabil ca ai auzit in alte firme de diverse departamente sau functii si le vrei si tu la tine in firma, insa acest lucru nu este de ajuns. O fisa a postului se creaza pe baza de nevoi, iar tu trebuie sa fii constient de resursele si de nevoile companiei tale.

Am vorbit pana acum direct de manageri pentru ca am intalnit astfel de oameni, cu astfel de asteptari, care nu au nici macar un departament de Resurse Umane care sa indeplineasca obligatiile descrise mai sus. Bineinteles, este indicat ca fiecare companie sa aiba cel putin un om de HR care sa aiba grija de bunul management uman. Mai exact, un om sau un departament care:

  • Sa planifice resursele umane;
  • Sa atraga resursele umane potrivite;
  • Sa instruiasca resursele umane interne;
  • Sa imbunatateasca abilitatile profesionale;
  • Sa mentina resursele umane in firma;
  • Sa evalueze resursele umane;
  • Sa motiveze permanent resursele umane;
  • Sa comunice constant cu resursele umane.

La final, vreau sa inchei cu o vorba pe care o spun mereu tuturor celor care nu iti respecta angajatii: "Afacerile se fac cu oameni, nu cu bani". Asadar, nu va zgarciti in a oferi angajatilor un mediu propice de lucru. E o investitie care va va face sa castigati de fapt mult mai mult decat va puteti imagina.

Foto: arhiva Edipresse.
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera