Castiga Viata – o campanie Centrofarm de prevenire a diabetului

Campaniile Centrofarm

In perioada 1 iunie – 31 iulie, in farmaciile Centrofarm din Bucuresti si din tara s-a desfasurat campania de preventie a diabetului „Cu diabet, viata nu mai e la fel de dulce…”, care a urmarit identificarea pacientilor cu potential risc de diabet sau care se regasesc in faza de prediabet clar. De asemenea, s-a urmarit informarea si educarea persoanelor diabetice in ceea ce priveste preventia afectiunilor asociate si controlul diabetului.

In cadrul acestei campanii, Centrofarm a oferit gratuit tuturor clientilor sai un serviciu medical, si anume testarea glicemiei efectuata de cadre medicale de specialitate. Au fost testate 22.642 de persoane, dintre care 15.053 femei si 7.589 barbati. Un procent de 8% dintre femeile testate au diabet, in timp ce, dintre barbatii care au efectuat testul, un procent de 13% au diabet. Tinand cont de sex, ponderea barbatilor declarati sanatosi dar cu potential risc de diabet este mai mare decat cea a femeilor (14,68%, respectiv 12,48%).

Dintre persoanele testate, cele mai multe au varste cuprinse 46-65 de ani (peste 9.600, reprezentand 42,51%) si 21-45 ani (36,11%). Peste 8.100 de persoane cu varste cuprinse intre 21 si 45 de ani au efectuat testul glicemiei. Dintre acestea, aproximativ 10% au descoperit ca au un potential risc de diabet. Intervalele de varsta cu cele mai putine testari sunt 0-20 ani (1,53%) si peste 66 ani (19,85%).

Cea mai tanara persoana testata avea 10 luni, iar cea mai in varsta – 100 de ani; amandoi sunt sanatosi, nu au fost depistati cu diabet.

Testele efectuate evidentiaza o crestere a incidentei diabetului pana la varsta de 66 de ani, odata cu inaintarea in varsta. Totodata, dintre persoanele ce au declarat ca nu au diabet, s-a constatat un risc ridicat de diabet in randul pacientilor cu varste de 66 ani si peste (15,9%, comparativ cu media generala de 13,24%). In urma testului efectuat, aproape 3.000 de persoane au descoperit ca au un potential risc de diabet.

La 1 august a inceput campania de prevenire si informare privind bolile cardiovasculare, „Inima nu este o piesa de schimb!". Obiectivul Centrofarm in aceasta campanie este de a identifica persoanele cu potential risc de boli cardiovasculare si de a le informa despre preventia si controlul acestor boli. In cadrul campaniei, posesorii de card Centrofarm beneficiaza gratuit de servicii medicale de preventie: masurarea tensiunii arteriale, consult medical de specialitate cu stetoscopul si, in farmaciile din Bucuresti, test ECG. In prima luna de campanie au fost consultate peste 3.500 persoane. Campania se desfasoara pana la sfarsitul lunii septembrie.

De la 1 octombrie, Centrofarm va lansa o noua campanie medicala in cadrul programului Castiga Viata: „Tanar si fara suflu? Fa testul de spirometrie!”. Obiectivul Centrofarm in aceasta campanie este de a identifica persoanele cu potential risc de boli cronice respiratorii si de a le informa despre preventia acestora si controlul astmului bronsic. In cadrul campaniei, posesorii de card Centrofarm beneficiaza de servicii medicale gratuite de preventie: consult medical de specialitate, spirometrie si vaccinare anti-gripala cu vaccinul achizitionat in farmacie.

Aceste actiuni se inscriu in Programul de preventie „Castiga Viata” si au loc sub patronajul Ministerului Sanatatii si al Directiei de Sanatate Publica Bucuresti. Toti clientii Centrofarm au acces la campaniile derulate in cadrul acestui program. In plus, posesorii de card Centrofarm au acces gratuit la peste 1.000 de servicii medicale in baza punctelor acumulate pe card. Serviciile medicale sunt publicate periodic in brosura „Castiga Viata" distribuita in farmaciile Centrofarm.

Centrofarm este unul dintre cele mai mari lanturi de farmacii din Romania, cu o experienta de peste 80 de ani. Prin campaniile medicale pe care le realizeaza in cadrul Programului „Castiga Viata”, Centrofarm isi asuma misiunea de a contribui la ingrijirea si imbunatatirea starii de sanatate a romanilor si incearca sa le schimbe atitudinea fata de propria sanatate. Campaniile medicale dezvoltate de-a lungul timpului au ca obiectiv informarea, educarea si prevenirea unor afectiuni cu incidenta ridicata precum: diabetul, bolile cardiovasculare, afectiuni ale pielii, obezitatea, osteoporoza, alergiile respiratorii si cancerul de col uterin.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate