Cariera: Alexandra Paven este consilier-parfumier

Alexandra Paven este poate singura femeie din România care ştie totul despre lumea de trairi, senzaţii şi rosturi complicate a parfumurilor de artă. Când o întâlneşti, nu ştii prea bine de ce prezenţa ei îţi creează o stare ciudată, ca un soi de anestezie învelită în miros de parfum. Fără să-ţi dai seama, te simţi mai vesel şi mai uşurat de grijile şi graba cotidiana. Primul lucru care te uimeşte la ea este aerul de spiriduş zâmbitor şi energia pe care o împraştie în jur.

Cu părul tăiat elegant şi ochii rotunzi, fără astâmpar, este, la 38 de ani, o femeie frumoasă care şi-a găsit drumul în viaţa, descifrând pentru toţi cei care îi trec pragul magazinului, note, nuanţe, arome ale celor mai râvnite parfumuri din lume.

Acum vreo zece ani, când a intrat prima data în parfumeria Antica Profumeria al Sacro Cuore, din Bologna, a descoperit ca are capacitatatea de a diferenţia mirosurile din parfumurile de acolo şi că are o memorie a aromelor extraordinară. „Pâna atunci nu foloseam parfumuri, nu le apreciam, mă făceau să strănut şi impresia mea sinceră era că toate miroseau exact la fel“, povesteşte Alexandra râzând.

„Creatoarea de emoţii”

Sacro Cuore a fost însă o revelaţie care a fascinat-o, spune, şi după o săptamână de stat ore întregi în parfumeria bologneza, a ştiut că menirea ei nu era kinetoterapia, căci asta făcea pe atunci, ci să-i înveţe pe oameni să-şi aleagă parfumul care-i completează. Să afle şi să explice şi altora cum miroase un parfum bun sau unul prost, cum va evolua el pe piele şi cum va mirosi dacă este seară sau dimineaţă şi să găsească combinaţiile perfecte de esenţe şi arome pentru personalitatea celui pe care îl va avea în faţa.

„Dar asta este o artă, spun, una pe care marile case de creaţie ale lumii o echivalează în aur curat“ şi nonconformista, Alexandra nu se ascunde după o falsă modestie: „Da, cred că am păstrat foarte multe amintiri olfactive şi aceste memorii parfumate mi-au definit viaţa şi o fac şi acum, în fiecare zi.

Legatura dintre simţul olfactiv şi creier este una dintre cele mai puternice, iar creierul traduce experienţele noastre în arome, generează amintiri, stări, sentimente, ne conduce, ne impune, ne face pe noi şi pe cei din jur să gândim într-un anumit fel, să acţionam, ne influenţează. Dar este vorba de parfumuri atipice, distilate din ingrediente total diferite faţă de cele de larg consum şi pe care nu le vei gasi în magazinele obişnuite, ci doar în parfumeriile-boutique unde vii ca să-ţi gaseşti parfumul personal, unic, mirosul tău care te va defini“ spune Alexandra.

Autor: Adrian Cîlţan

Citeşte tot articolul în Revista Avantaje, ediţia de noiembrie 2012
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera