Caderea parului si carentele de nutritie

caderea parului
Considerata mai mult o problema estetica decat o boala adevarata, caderea parului poate afecta intreaga piele paroasa a capului sau doar o portiune a acesteia. In mod normal, pierderea a 30-100 de fire de par zilnic nu reprezinta un semnal de alarma, insa exista numeroase cauze ce pot determina caderea parului. Cu cat le identificam mai devreme, cu atat putem actiona mai repede si mai eficient.

Potrivit dr. Elena Nicolau, medic specialist in nutritie la Delta Hospital, caderea parului are atat cauze hormonale, cat si non-hormonale.
„Numita si alopecie, caderea parului poate avea cauze multiple, fie ca vorbim de cauze hormonale, fie de cele non-hormonale. De cele mai multe ori, dupa ce facem o anamneza a pacientului, intrebandu-l ce s-a intamplat in precedentele trei luni, observam existenta unei cauze exacte, cum ar fi: o nastere, o interventie chirurgicala, o infectie, administrarea unor medicamente sau un accident grav.

De multe ori, o alimentatie dezechilibrata poate cauza sau incuraja aceasta pierdere de par. Insa, daca problema declansatoare este rezolvata, de cele mai multe ori totul reintra in normal dupa 2-3 luni.”

Considerata inestetica de catre doamne, caderea parului in cazul femeilor debuteaza tardiv in cele mai multe cazuri, in jur de varsta de 40-45 de ani, deseori chiar inainte de menopauza.
„Cu siguranta cele mai afectate sunt doamnele, din cauza aspectului inestetic provocat de aceasta boala, insa exista numeroase remedii, de la spalarea cu grija si administrarea de vitamine fie prin alimentatie, fie medicamentos pana la tratarea bolilor declansatoare (daca este cazul) si implanturile de par”, adauga specialistul Delta Hospital.

Alimentatia joaca un rol esential in ceea ce priveste caderea parului. Lipsa fierului, a proteinelor, dar mai ales a calciului, zincului si magneziului din organism duce la scaderea rezistentei parului si, implicit, la caderea acestuia.

„De obicei, dietele drastice sunt cele care favorizeaza lipsa unor elemente esentiale, cum ar fi zincul si magneziul. Cea mai importanta sursa de zinc o reprezinta carnea rosie impreuna cu cea de pui. Alte alimente ce revigoreaza nivelul de zinc din organism sunt fructele, legumele, crustaceele, fasolea uscata, lintea, nucile, galbenusul si pestele. Laptele este o sursa buna de zinc, dar aportul crescut de calciu poate interfera absorbtia fierului si zincului.”

Asadar, o dieta echilibrata poate face minuni chiar si atunci cand vorbim de caderea parului.

Consultant:
Dr. Elena Nicolau, medic specialist in nutritie la Delta Hospital

Foto: shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta