Bucataria verde

Fără categorie
Verdeturile reprezinta o sursa importanta de vitamine, fibre si minerale si au un continut scazut de calorii. De aceea, sunt foarte indicate persoanelor care doresc sa tina diverse cure de slabire; totodata, au un rol foarte important in alimentatia zilnica a oricarei persoane.

Pentru a te bucura din plin de toate calitatile verdeturilor, e recomandabil sa le consumi mai degraba proaspete si crude, ofilirea sau fierberea acestora ducand la o scadere a continutului de substante nutritive.

Sparanghel

Datorita cantitatii mari de vitamine pe care le contine, sparanghelul este recomandat atat persoanelor care au probleme cu ficatul, cat si celor care sufera de afectiuni ale rinichilor sau articulatiilor.
Pentru a-si pastra cat mai multe dintre calitatile nutritive, gateste-l la aburi sau la cuptorul cu microunde.

Broccoli

"Conopida verde" are o valoare nutritiva ridicata, fiind bogata in zaharuri, vitamine (in special vitamina C) si provitamine. Continutul de celuloza este mai redus decat la conopida alba, ceea ce face ca broccoli sa aiba un gust mai placut, iar partea comestibila mai catifelata.

In vederea prepararii, se indeparteaza frunzulitele si, eventual, pielita de la baza lastarilor. Cercetatorii au constatat ca femeile care consuma periodic broccoli reduc la jumatate riscul de a se imbolnavi de cancer de endometru.

SFAT Pentru a te asigura ca in buchetele inflorescentei nu sunt ascunsi paraziti, prepara o solutie din apa cu sare (o lingura de sare la un litru de apa), pune-o la fiert si, cand da in clocot, pune in ea bucatile rupte de broccoli, lasandu-le cca trei-patru minute. Atentie: nu le tine mai mult timp, ca sa nu isi piarda proprietatile. La sfarsit, clateste-le cu apa curata.

Spanac

Urzica

Prepararea prin fierbere a spanacului distruge cele mai multe dintre enzimele si vitaminele pe care acesta le contine.
Chiar si asa, proprietatile benefice ale spanacului sunt considerabile, el continand o combinatie de fier si vitamina C, ideala pentru absorbtia fierului in organism. Spanacul mai contine magneziu, calciu, vitamina A (2.484mg/100g) si vitaminele K si E.
Este un aliment cu proprietati diuretice (ajuta la eliminarea apei din tesuturi), astringente, antihistaminice (previne alergiile).
E recomandata in cazul cistitelor, al retentiei de apa, artritelor, eczemelor.
Preparatele din urzici ajuta la dezintoxicarea si cresterea vitalitatii organismului, datorita vitaminelor A si C si mineralelor pe care le contin.

Pentru a evita oxidarea verdeturilor, inainte de a le consuma, rupe-le, nu le taia cu un cutit cu lama metalica.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din