Beneficiile stretchingului

stretchingStretchingul este un gen de exercitiu fizic fara contraindicatii pentru omul sanatos. Marele sau avantaj practic este faptul ca poate fi practicat oricand si oriunde, nu necesita nici un fel de dotare speciala sau echipament, se invata extrem de usor, iar rezultatele devin evidente dupa doar cateva sedinte de antrenament.

Stretchingul mentine muschii supli, te pregateste pentru miscare si te ajuta sa faci trecerea zilnica de la sedentarism la o activitate energica, fara un efort exagerat. Stretchingul de dinainte si dupa lucru te ajuta sa ramai flexibil si impiedica accidentele obisnuite, precum problemele genunchilor la alergat sau inflamarea umerilor si coatelor la tenis.

Cine ar trebui sa faca stretching
Oricine poate invata sa faca stretching, indiferent de varsta sau de flexibilitate. Nu e nevoie de o conditie fizica deosebita sau de abilitati atletice speciale. Fie ca stai la birou toata ziua, fie ca sapi santuri, te ocupi de treburile casnice, stai in fata unei linii de montaj, conduci un camion sau faci gimnastica regulat – se aplica aceleasi miscari de stretching.

Metodele sunt blande si usoare, potrivindu-se cu diferentele fiecarui individ de tensiune musculara si flexibilitate. Asadar, daca esti sanatos, fara nicio problema fizica speciala, poti invata stretching in mod sigur si placut.

Cand sa faci stretching
Poti face stretching oricand doresti: la lucru, in masina, asteptand autobuzul, mergand pe strada sau la sfarsitul unei drumetii. Practica stretching oricand ai ocazia, de exemplu:
dimineata, cand incepi o noua zi

  • la serviciu, pentru a te elibera de tensiune nervoasa
  • dupa ce ai stat jos sau in picioare pentru o perioada indelungata
  • cand te simti intepenit
  • in clipele libere, de pilda la televizor, in timp ce asculti muzica, citesti, stai sau discuti

De ce sa faci stretching
Stretchingul regulat:

  • reduce tensiunea musculara si relaxeaza corpul
  • ajuta coordonarea prin permiterea miscarilor mai usoare si mai libere
  • creste viteza de miscare
  • impiedica accidente neplacute precum tensiunea muschilor
  • iti usureaza activitatile extenuante precum alergatul, schiatul, tenisul, inotul si ciclismul deoarece te pregateste pentru aceste acitivitati.
  • ajuta la mentinearea nivelului actual de flexibilitate
  • dezvolta cunoasterea propriului tau corp
  • slabeste controlul mintii asupra trupului astfel incat acesta nu isi mai doreste competitia si incepe sa isi caute propriul sau confort.
Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness