Banana

B

banana, fructeNutritie:
– Ca multe alte fructe si legume, si bananele iti ofera un aport bogat de vitamine. Sunt o sursa bogata de fibre, potasiu si vitamina C; contin 16 % fibre, 15 % vitamina C si 11% potasiu din cantitatea de care are nevoie organismul pe parcursul unei zile;

– Sunt o importanta sursa de vitamina B6 si au un continut scazut de calorii. Nu contin colesterol si grasimi si, in plus iti asigura energia necesara pe intreaga zi. Le poti gasi pe piata pe toata perioada anului.

Cum le alegi: Alege bananele in functie de culoarea pe care o are coaja. Bananele inca verzi nu sunt coapte si deci nu pot fi consumate ca atare. Cu ele insa poti sa prepari anumite mancaruri sau sa le consumi mai tarziu.

Se pastreaza cel mai bine la temperatura camerei, iar in aproximativ o saptamana se coc.Bananele pentru consumul imediat au coaja galbena cu mici pete maronii.

Cum le pastrezi: Scoate bananele din punga de plastic si pastreaza-le la temperatura camerei. Cu cat temperatura va fi mai ridicata cu atat ele se vor coace mai repede. Daca bananele sunt foarte, foarte verzi pastreaza-le intr-o punga de hartie pentru a se coace.

Daca adaugi alaturi o rosie sau un mar se vor coace mai repede. Atat marul cat si rosia emana gaze specifice care grabesc procesul de coacere. Depozitate in frigider bananele se vor coace mai greu; coaja va deveni neagra, insa in interior banana va fi coapta.

Banana poate fi congelata daca este decojita si pusa intr-o punga de plastic specifica pastrarii alimentelor in congelator (inainte de congelare dati-o cu putin suc proaspat de lamaie pentru a nu deveni maronie la culoare).

Cum le consumi: Ca desert in sine sau in salate de fructe.
 

Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor