Alimente sau medicamente?

Fără categorie

Unele alimente combat stresul si oboseala, altele fortifica imunitatea sau regleaza tensiunea arteriala si mentin sanatatea inimii. Nu sunt numai gustoase si hranitoare, dar au si rol de adevarate remedii. Tu ce alegi?

Principiile unei hraniri sanatoase sunt deja cunoscute: mai putine grasimi saturate si dulciuri rafinate, mai multe cereale, legume si fructe consumate ca atare sau cu grad mic de prelucrare.

Dar exista si principii de alimentatie selectiva, in functie de nevoile organismului intr-un anumit moment. De exemplu, in perioadele de examene, de stres maxim si de efort sustinut la serviciu, cand avem nevoie de mai multa energie, sau in anotimpul rece al virozelor si gripelor, cand dorim sa ne intarim sistemul imunitar.

Dulciurile si bauturile racoritoare energizante ne pot da un impuls energetic pasager, care amplifica, pe tremen lung, oboseala.

Pe de alta parte, pentru a face fata emotiilor puternice, bolii sau schimbarilor, organismul elibereaza adrenalina si cortizon (hormoni de stres), care cresc numarul batailor inimii si valorile tensiunii arteriale.

De aceea, este foarte important ce si cat mancam, pentru a contracara actiunea agresiva a tipului de viata si a mediului. Exista indicatii alimentare si pentru persoanele predispuse la niveluri ridicate de colesterol sau diferite afectiuni (cardiovasculare si cardiace, anxietate, alergii, boli de piele, avitaminoze etc.). In toate aceste cazuri, o alimentatie sanatoasa intarzie mult sau elimina aparitia bolii.

LUPTA CU OBOSEALA SI STRESUL

Cereale si paine integrala (grau, tarate, porumb, secara, orz, ovaz etc.)
CE CONTIN. Sunt bogate in complexul vitaminic B si magneziu, sunt carbohidrati cu absorbtie lenta si fibre, care mentin echilibrul glucido-lipidic al organismului. Mai contin fier, sodiu, potasiu si calciu.

BENEFICII
Vitaminele B si magneziul mentin nivelul de energie la cote maxime. Fierul previne anemia, iar celelalte minerale neutralizeaza aciditatea din organsim, prevenind aparitia unor forme de cancer. Ovazul scade nivelul de colesterol si de insulina.

CAT MANCAM.
Un bol de muesli cu lapte degresat e un mic dejun ideal care, impreuna cu doua-trei felii de paine integrala sau de secara, acopera nevoile alimentare zilnice.
 
Seminte de floarea-soarelui
CE CONTIN. Semintele de floarea-soarelui contin vitamina E, acid folic, vitamina B, magneziu, cupru si seleniu.

BENEFICII
Magneziul si vitamina B sunt necesare pentru mentinerea nivelurilor energetice si a tonusului psihic. Vitamina E este cel mai puternic dintre antioxidanti (de trei ori mai puternic decat vitamina C) si un foarte bun remediu impotriva bolilor.

CAT MANCAM.
Doua-trei lingurite de seminte de floarea- soarelui adaugate in salate asigura un sfert din necesarul zilnic de magneziu – dar neprajite si fara sare!
 
Banane
CE CONTIN. Sunt bogate in vitamina B6, magneziu, acid folic, vitamina C si substante nutritive.

BENEFICII
Bananele sunt cunoscute pentru marea lor valoare nutritiva si energizanta, dar si ca alimente ce ajuta la scaderea colesterolului din sange si la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual.
CAT MANCAM. Una pe zi, bine coapta (cand coaja incepe sa aiba puncte maronii).
 
Papadie
CE CONTIN. Papadiile sunt plante cu valoroase proprietati nutritive. Contin vitaminele A, C, D, complexul B si minerale: calciu, fier, potasiu, fosfor si sodiu.

BENEFICII In trecut, se spunea despre papadie ca indeparteaza emotii negative, precum teama si furia, care se pot acumula in ficat si rinichi. Este detoxifianta si antiinflamatoare, stimuleaza digestia, circulatia si sistemul nervos.

CAT MANCAM.
Este un excelent tonifiant de primavara. Se folosesc tulpinile si frunzele in salate, dar in combinatie cu legume si mirodenii, pentru a-i atenua gustul amarui; aromatizant pentru bauturi (vin). Frunzele si tulpinile se consuma inainte ca planta sa infloreasca.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din