Ce să mănânci pentru a avea un ten frumos

raw-food

Nu mai incape vorba: ca sa ai o piele sanatoasa, catifelata si stralucitoare, trebuie sa o ingrijesti zilnic. Numai ca, alaturi de produsele cosmetice de calitate, pielea nu isi poate pastra insusirile fara ajutorul substantelor nutritive oferite de dieta. Alege cu grija ce mananci!

Pielea este un organ, si inca cel mai mare din corp. Functiile pe care le indeplineste sunt numeroase: ne protejeaza de microorganismele din exterior, regleaza temperatura, filtreaza, elimina toxinele, produce hormoni.

Cu timpul insa, poluarea, actiunea razelor ultraviolete, agentii iritanti, stresul, imbatranirea isi pun amprenta, astfel ca pielea incepe sa isi piarda supletea, moliciunea, prospetimea, iar celulele sale se refac mai greu.

Uita-te putin la pielea ta. Aspectul ei nu te multumeste? Atunci inseamna ca nu ii acorzi suficienta atentie. Daca vrei sa ai o piele tanara cat mai mult timp, treci la actiune!

Ofera-i o ingrijire completa: atat exterioara, cu ajutorul cremelor si lotiunilor cu formule performante, care o curata, hidrateaza si revitalizeaza, cat si interioara, printr-o alimentatie echilibrata.

Sanatatea si frumusetea ei depind de cremele pe care le folosesti. De asemenea, in mare masura, este important pentru frumusetea tenului tau si ceea ce mananci. Afla care sunt alimentele care te ajuta sa pastrezi sau sa redai frumusetea pielii tale.

Campionii frumusetii: fructele si legumele

E inutil sa mai insistam asupra faptului ca fructele si legumele reprezinta cea mai bogata sursa naturala de elemente nutritive, fara de care sanatatea intregului organism, deci si a pielii, ar avea mult de suferit.

1. Vitamina E: oamenii de stiinta o considera o veritabila vitamina a tineretii. Ea protejeaza pielea de actiunea nociva a radicalilor liberi, ultravioletelor, stresului; ii conserva elasticitatea, previne aparitia ridurilor si intarzie procesul imbatranirii. O gasesti in legumele verzi, nuci, ficat si uleiuri vegetale.

2. Vitamina C: are un efect extrem de benefic – participa la producerea colagenului, stimuleaza procesul de refacere a celulelor pielii, imbunatateste microcirculatia, protejeaza impotriva efectului nefast al razelor solare. Se gaseste in cantitati apreciabile in citrice, varza, salata, morcovi, broccoli, ardei gras.

3. Vitamina A si betacarotenul: maresc rezistenta pielii la atacul ultravioletelor (unul dintre cei mai mari dusmani ai epidermei), stimuleaza regenerarea celulelor si accelereaza cicatrizarea. Le gasesti in special in morcovi, rosii, usturoi, ceapa, ardei, sfecla, spanac, dovleac, piersici, caise, ananas, coacaze.

Nu uita de hidratare!

• Daca nu este hidratata corespunzator, pielea isi pierde elasticitatea, tonusul si prospetimea. Pentru o hidratare eficienta este bine sa folosesti regulat creme si lotiuni de ingrijire, dar in acelasi timp nu uita sa asiguri organismului o cantitate suficienta de lichide.

• Este gresit sa crezi ca, pe timpul iernii, ar trebui sa bei mai putine lichide decat vara. Apa are nu doar rolul de a hidrata, ea lupta impotriva celulitei, ajuta la eliminarea toxinelor si transporta substantele nutritive catre toate celulele organismului. Asadar, bea zilnic cel putin 1,5 – 2 litri de lichide (apa, ceaiuri de plante, sucuri de fructe sau legume).

Alti aliati de nadejde…

Nu uita ca, in afara de fructe si legume, exista si alte grupe de alimente care iti ofera elemente pretioase pentru piele, unghii si par.

Astfel, in drojdie de bere, oua, lapte si produse lactate, cereale, fructe de mare, carne (in special ficat si peste) gasesti cantitati deloc neglijabile de:

• vitamine B2, B5, PP si F – ele protejeaza si fortifica epiderma, intaresc radacina firului de par si previn aparitia unor afectiuni ale pielii;

• fier, seleniu si zinc – intarzie procesul de imbatranire, ajuta la formarea colagenului si elastinei.

Vezi şi Silueta perfectă fără efort

 

 

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete