Alimente pentru sănătate: Ce să mănânci mereu

Tentațiile culinare îți pot amenința sanatatea. În loc sa rezolvi problemele digestive cu medicamente, încearca ceva mai sanatos și mult mai gustos.

sanatate

foto femeie sănătoasă via Shutterstock

Dacă suferi de anxietate, mănâncă banane

Nu e neaparat nevoie de betablocante. Muzicienii și actorii știu ca o banana mâncata înainte de spectacol calmeaza emoțiile. Bananele au conținut ridicat de triptofan și alți aminoacizi care stimuleaza producerea melatoninei și serotoninei, hormoni care induc starea de calm. De asemenea, conțin mult potasiu, care regleaza tensiunea arteriala (ridicataîn starile de anxietate).

Colonul iritabil se tratează cu fenicul

Feniculul conține, într-o concentrație însemnata, un ulei esențial numit anetol, un antiinflamator care reduce semnalele chimice transmise de unele celule albe din sânge care au ca efect inflamația locala. Anetolul este, de asemenea, recunoscut pentru efectul sau antispastic. În plus, acest ulei esențial este cel care da parfumul specific al feniculului.

Dacă ai hipercolesterolemie, mănâncă pere

Fibrele solubile, ca pectina, reduc absorbția de colesterol rau în sânge – iar perele (cu coaja) sunt o sursa bogata de asemenea fibre. Pectina se combina cu colesterolul și îl antreneaza catre eliminarea din organism înainte de a-ți face rau. O para conține 3,5 g fibre – iar cantitatea recomandata este de 18 g pe zi.

Tensiunea arterială ridicată se reglează cu sfeclă roșie

Daca valorile tensiunii cresc, aceasta radacinoasa ar putea deveni prietenul tau cel mai bun. Sfecla roșie conține nitrat care se convertește în oxid de azot dupa ce o mâncam. Acest oxid are capacitatea de a relaxa mușchii pereților vasculari, marindu-le volumul și, implicit, scazând tensiunea arteriala.

Remediu pentru sindromul premenstrual: cereale integrale

Pe lânga rolul acestora în tranzitul intestinal, un studiu a stabilit ca femeile care consuma alimente bogate în vitaminele B1 (tiamina) și B2 (riboflavina) sunt mai puțin expuse la sindromul premenstrual. Multe dintre cereale conțin aceste vitamine (verifica eticheta) dar asigura-te ca nu alegi unele cu conținut foarte ridicat de zahar.

Dacă ai dureri de spate, mănâncă țelină

Țelina conține 3-butilftalida (3NB), un analgezic puternic, cu eficiența dovedita în artrite, entorse și alte dureri de natura inflamatorie. Efectul sau este de durata, la fel ca al unor calmante medicamentoase. Consuma țelina cruda, rasa în salate sau sub forma de suc. Țelina gatita nu mai are același efect, pentru ca expunerea la caldura distruge acest ingredient minunat.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate