Alimentatia si alte trucuri care iti asigura longevitatea

Alimentatie, longevitate, sanatate
Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti complet la ele, ci doar sa le portionezi corect. Incearca sa incluzi in obiceiurile tale alimentare multe legume verzi, fructe, lapte si sa inlocuiesti carnea rosie cu cea alba fara grasimi. Mancarea care contine putine calorii, zaharuri si grasimi saturate si e bogata in fibre este cea mai recomandata.

Nu sari niciodata peste micul-dejun! Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, astfel ai grija sa fie si cea mai bogata. La pranz, poti micsora portia, avand grija ca seara, pentru cina, sa diminuezi substantial cantitatea de mancare.

Adauga cateva super alimente la dieta zilnica. Legume precum conopida, broccoli, varza sau ridichia ajuta organismul sa lupte impotriva toxinelor. E recomandat sa le mananci crude, in salate sau gatite usor.
Avocado este o sursa de vitamina E care ajuta la prevenirea imbatranirii. Soia te ajuta sa mentii ridicat nivelul de estrogen care duce la acelasi efect de intarziere a imatranirii. Pepenele rosu este bogat in vitamine si previne maturizarea pielii.

Consuma mancaruri bogate in vitaminele C, E si A selenium, beta-carotene si zinc.

In afara de a manca sanatos, pentru prevenirea imbatranirii este recomandat sa faci miscare zilnica.

Aminteste-ti ca macar periodic este recomandat sa-ti detoxifiezi organismul. Pentru a face asta incearca sa mananci raw (dieta in care este incurajat consumul de alimente alcaline usor preparate sau fara pregatire termica) si sa urmezi regula de aur in combinarea alimentelor si anume: intotdeauna faci combinatii simple de mancare intre alimentele cu acelasi pH chimic. Sa faci combinatii simple de alimente nu e o chestie chiar atat de dificila cum ai crede la prima vedere. La ce te ajuta sa stii ce alimente nu ai voie sa combini?

Fiecare aliment este digerat separat si in mod diferit. Alimentele care contin amidon (orez, paine, cartofi si altele) au nevoie de un mediu digestiv alcalin (bazic). Mediul alcalin incepe sa apara chiar in gura prin contactul alimentelor cu saliva. Alimentele care contin proteine (carne, lactate, alune, seminte si altele de acest fel) au nevoie de un mediu acid pentru digerare – acidul clorhidric din stomac.

Exista in chimie o lege care spune ca doua medii cu efect contrar (acizi si baze) nu pot actiona in acelasi timp. Mancand doua alimente care unul are nevoie de mediu acid si unul de mediu alcalin, tu iti sabotezi digestia. Cele doua medii se neutralizeaza unul pe celalalt. Daca mananci o proteina impreuna cu un amidon, digestia este ingreunata sau complet blocata.

E ca si cum arunci in tine alimente dar nu le digeri. Ele stau acolo mult mai mult timp pana sunt digerate si se strica in stomac si in intestinele tale. Hrana nedigerata este un mediu fertil pentru bacterii, care o fermenteaza si o descompun, dand astfel nastere la tulburari digestive si gaze. Asta este cel mai bun scenariu… nu vrei sa il auzi pe cel mai rau.

Alta informatie utila este ca alimentele care au nevoie de mediu acid pentru a fi digerate sunt nocive din cauza faptului ca acidul din corpul nostru duce la o ingrosare a sangelui. Cand sangele este mai gros nu reuseste sa circule rapid prin vene si capilare iar oxigenul se consuma inaine de a ajunge la absolut toate celulele. Singura recomandare pe care o fac este sa mananci numai un singur tip de alimente la masa. Ma refer la alimente care contin putina apa. Friptura este aliment fara apa, branzeturile la fel, cartofii prajiti la fel. Ideal este sa mananci un singur asemenea aliment la o masa. Dar daca nu poti sa faci asta macar combina-le in asa mod incat sa ai in stomac:
Ori alimente care au nevoie de acid pentru digestive (carne, lactate, alune). Dimineata, de exemplu, iti poti pregati omleta cu sunca.
Ori alimente care au nevoie de un mediu alcalin pentru digestie (paine, orez, cartofi).

Regula generala este sa nu combini carbohidrati bogati in amidon si proteine la aceeasi masa.
Carnea si cartofii: mancati una la pranz si alta la cina. Suna ciudat doar pentru ca noi ne-am obisnuit in alt mod, nu pentru ca ar fi nenatural.
Proteinele merg cu salata si legume pentru ca au continut ridicat de apa.
Sau cartofii ii mananci cu o salata si cu alte legume.

Seara cand adormi, stomacul tau inca digera ce nu a digerat de la pranz. Sangele bogat in oxigen este adus spre aceasta digestie. Si apoi te miri ca te trezesti obosit. Se pare ca pentru a invata lucruri noi si pentru digestie se consuma cea mai mare cantitate de energie. Iar digestia se presupune ca ar trebui sa iti aduca energie nu sa iti consume.

  • Cand alimentele nu sunt combinate corect durata digestiei este intre 8 si 14 ore, uneori chiar mai mult.
  • Cand alimentele sunt combinate corect digestia dureaza intre 3 si 4 ore. Invata sa nu iti mai risipesti energia pe digestie.

Tot pentru a purifica organismul si pentru a preveni efectele imbatranirii se recomanda terapia cu O3 numita si ozonoterapia.
Ozonul este compus din trei atomi de oxigen si a fost identificat inca din anul 1785. In 1896, romanul Nicolae Tesla a patentat in SUA primul generator de Ozon. Cuvantul “ozon” inseamna in limba greaca “aer proaspat”. In prezent este folosit in medicina in numeroase patologii si la purificarea apei potabile deoarece este un germicid puternic, distrugand toate bacteriile, fungii, parazitii, mucegaiurile si inactivand virusurile.

In afara multiplelor beneficii miraculoase, ozonoterapia are aplicatii in:
combaterea efectelor imbatranirii (anti-ageing): reducerea ridurilor, disparitia aspectului de “coaja de portocala” din celulita, tratamentul vergeturilor;
tratamentul cicatricilor, acneei – redand pielii un aspect catifelat fara depozite sau pete;
adjuvant in curele de slabire;
reducerea ectaziilor venoase mai ales la nivelul coapselor si gambelor;
tratamentul infectiilor fungice ale pielii si unghiilor.

Un beneficiu final al combinarii simple a alimentelor si a purificarii organismului este o viata mai lunga. S-a sugerat faptul ca organismul uman are anumite rezerve, care daca sunt consumate cu grija ne ajuta sa traim mai mult si mai sanatos.

Fragkos Medical Center

Telefon: +40723888844
contact@athanasiosfragkos.com
www.athanasiosfragkos.com

Foto: dreamstime

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta