Alimentatia raw vegan – gustoasa si sanatoasa

Denumirea “raw vegan” sau “raw food” inseamna alimentatie vegana fara foc, unde includem legumele, germenii, vlastarii, semintele, nucile, fructele, dar si alge marine.

Cu toate aceste ingrediente se pot face variatii si combinatii corecte din punct de vedere nutritional, deosebite si pe gusturile tuturor.

In cartea Ligiei Pop, Retete Vegane Fara Foc, sunt prezentate o varietate de retete, de la lapte de migdale/susan/orez, paine din nuci si combinatii diverse de seminte germinate, pizza, pateuri si unturi vegetale, chiftele, prajituri sanatoase si gustoase, mai ales pentru cei mici.

Intretine viata prin raw vegan

In anul 1930, un medic elvetian, Paul Kutschoff, a demonstrat ca organismul uman are nevoie zilnic de cel putin 50% hrana vie.

Kutschoff a completat ca, daca, intr-o zi, mai mult de 50% din alimente nu sunt crude (vii), sistemul imunitar va lupta cu surplusul de hrana moarta ca si cum ar lupta cu un virus care ataca organismul.

Spre deosebire de hrana moarta, hrana vie contine enzime, niste proteine care activeaza procesele biochimice dintr-un organism viu. Aceste enzime sunt distruse atunci cand un aliment este gatit termic, fie ca este fiert, prajit, fie copt.

Pe masura ce inaintam in varsta, numarul enzimelor metabolice scade, iar ele nu mai pot fi suplimentate cu enzime din exterior. Singurul lucru pe care putem sa-l facem este sa prelungim viata enzimelor metabolice.

Asa ca, pentru a mentine un echilibru enzimatic in organism, este important sa nu avem carente de vitamine si minerale. Un alt tip de enzime din organism sunt cele digestive, care ajuta la absorbtia nutrientilor din alimente.

Dar si ele, odata cu varsta, devin tot mai lente si mai putine. Partea buna este ca acestea pot fi suplimentate cu enzime din alimentele vii.

Enzimele se pot lua din fructe si legume crude, din cereale si seminte germinate si miere proaspata. Un alt aspect important este ca alimentele sa fie cat mai proaspete, pentru a avea un continut de enzime ridicat.

Astfel, un mar, proaspat cules, are mai multe enzime decat unul cules de cateva zile. Deosebit de bogate in enzime sunt semintele de floarea-soarelui, de in, germenii si lucerna, care scad nivelul grasimilor din sange.

Germenii reprezinta un superaliment, deoarece contin proteine, vitamine, pigmenti de clorofila si enzime. Mai mult, germinarea conduce la o predigerare a semintei, facand ca mineralele, vitaminele si enzimele sa fie asimilate usor de organism.

Sigur, pentru a avea mereu o hrana vie de calitate, ideal este sa detinem un teren pe care sa cultivam legume si pomi fructiferi. Dar, daca nu este posibil, va propun sa trecem pe hrana vie cumparata de la taranul din piata. Si, cine stie, poate la 100 de ani vom avea forma fizica de la 30 de ani.

Autor: Magda Campeanu

  Citeste si Doar vegetale crude: un regim imposibil?

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar