Ai grija de inima ta

sanatate, ninima, miscare

Inapoi la natura
Potrivit Institutului National de Statistica, un roman din cinci este diagnosticat cu boli de inima. Hipertensiunea arteriala este de departe cea mai frecventa suferinta, laolalta cu niveluri ridicate de colesterol si zahar in sange, cele mai afectate fiind femeile (59%). Hipertensiunea e un factor de risc pentru boli grave, precum angina pectorala, infarctul miocardic, accidentul vascular cerebral, ateroscleroza si insuficienta renala.

6 pasi simpli
1. Mananca zilnic legume si fructe proaspete, de sezon. Toamna, de exemplu, morcovii, merele si sucul de rosii sunt super alimente cu puternice proprietati antioxidante, care iti protejeaza inima.

2. Se pare ca fisticul (nesarat, neprajit) contribuie la scaderea nivelului de colesterol, cu pana la 11%, in doua-trei saptamani, asa ca ar fi bine sa-l incluzi in dieta ta zilnica. Este excelent ca gustare, dar si in salate, sosuri si deserturi.

3. Cercetatorii sustin rolul benefic al coenzimei Q 10 (ubichinona) in functionarea inimii. Aceasta se gaseste in cantitati mari in organe (inima, creier, ficat) si carne de vita si in cantitati mai mici in uleiul de soia, sardine, macrou si alune. Q 10 a fost introdusa din 1974 in tratamentul insuficientei cardiace.

4. Dormi suficient! Se spune ca un organism odihnit poate elimina mai usor depunerile de calciu si colesterol de pe artere, care stau la baza accidentelor vasculare.

6. Bea-ti laptele si stai la soare! Un studiu realizat in 2004 a aratat ca laptele degresat micsoreaza cu 37% riscul bolilor de inima si rinichi, iar vitamina D iti scade aproape la jumatate riscul imbolnavirilor cadiace si de diabet. Vitamina D poate fi sintetizata de organism in prezenta luminii solare, asadar, plimba-te in aer liber, cate o jumatate de ora pe zi!

5. Relaxeaza-te! Stresul ne imbol-naveste de inima, sustin cercetatorii, angajatii stresati sub varsta de 50 de ani fiind in proportie de 68% mai supusi afectiunilor cardiace decat cei relaxati la locul de munca. Rezerva-ti timp pentru odihna si distractie, iesi cu prietenii, nu rata concediile!

Mihaela Doina Radulescu
Foto: ©Shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate