Afaceri inspirate de copii

Trăim o realitate pe care am descoperit-o impresionat: tot mai multe sunt mamele care răspund provocării de a porni o afacere bazată pe ideile venite din creșterea micuţilor. Două poveşti cu acelaşi final: succesul.

Creații în roz și albastru

gabriela alexandrescu

Este greu să dai o „reţetă de succes“ unui magazin de creaţie vestimentară exclusivă pentru cei mici. Căutând haine deosebite pentru cei doi copii ai ei, Gabriela Alexandrescu a constatat că, asemenea ei, sunt o mulţime de mame care nu găsesc ce caută şi că toate apreciază o bluză bine făcută, un material din fibre naturale, o rochie sau un costum cu o linie deosebită, o ţinută casual-elegantă, un design exclusivist.

Aceasta a fost ideea: să deschidă ea o galerie multibrand, cu produse de calitate deosebită pentru copii, de la bebeluşi la cei mai mari deopotrivă, fabricate în România şi create de designeri români. Aceasta este imaginată ca un loc de poveste, în care şi tu ca părinte să evadezi, pentru o clipă, în lumea copilăriei.

„Aventura acestei galerii multibrand a început acum patru ani şi a fost un proiect pe care îl gândisem cu ceva mai mult timp în urmă, dar pe care n-am avut răgazul să-l duc până la capăt. Dar am profitat de perioada concediului de maternitate pentru a pune pe picioare această afacere şi a-mi încerca şansa într-un antreprenoriat inspirat, recunosc, de cei doi năzdrăvani ai mei.

Toată lumea se întreabă cum am ajuns, lucrând într-o multinaţională, să deschid un magazin cu hăinuţe pentru copii. Din pasiune și nevoie personală.

De fiecare dată când aveam nevoie de ceva mai special pentru băieții mei, profitam de vreo ieșire în străinătate sau le dădeam bani prietenilor care plecau, ca să-mi cumpere.

M-am gândit că, asemenea mie, trebuie să existe mulți părinți în București și am decis, cu sprijinul familiei, să investesc într-o afacere pentru copii“, povesteşte Gabriela Alexandrescu. Decizia, recunoaşte ea, nu s-a bazat pe un studiu de piaţă, ci pe fler, iar promisiunea unei reuşite a văzut-o mai degrabă prin nişa îngustă pe care a ales-o: produse de creator, super premium şi de lux pentru cei mici.

„Am început cu branduri celebre produse de grupul Mafrat, din colecţii precum Laura Biagiotti, Gianfranco Ferre, Ferrari, Gas sau Beverly Hills Polo Club, la care am adăugat creaţiile a doi designeri români, Rhea Costa şi Malvina Cervenschi.“

Treptat, a descoperit designeri şi producători români de articole pentru copii, extrem de frumoase şi de o calitate fără cusur, cum sunt cele din brandurile Paco sau cele pentru botez, Marcella Home, o colecţie românească, realizată manual, cu broderie heraldică.

Recunoaşte că gestul ei a fost de un curaj nebun, dar şi-a spus că, până la urmă, creativitatea va impune piesele autentice şi crede că la reuşita afacerii sale esenţiale au contribuit: exclusivitatea pieselor, ţinutele personalizate şi fidelizarea clienţilor.

Colțul de sănătate

laura grapa

Laura Grapă are 35 de ani şi „cel mai minunat copil din lume“, iar pentru că ea şi puştiul său Bogdan sunt topiţi după sucul de portocale, s-a gândit să
transforme mica plăcere într-o afacere cu sucuri proaspete din fructe și legume.

„În momentul în care am rămas însărcinată, viață noastră s-a schimbat. Ne-am dorit foarte mult acest copil și în timpul sarcinii am citit, am făcut cursuri, ne-am schimbat obiceiurile alimentare și, datorită poftei mele de nestăpânit pentru portocale, tot am glumit că ar trebui să facem o afacere din asta.

Fără să glumesc, colegii mei, împreună cu soțul, au calculat că am consumat în opt luni de sarcină cam 700 de kilograme de  portocale, ca atare sau sub formă de suc preparat în casă, şi cred că socoteala este destul de exactă. Așa a încolțit ideea.

Apoi, când avea Bogdan șase luni și am început diversificarea în alimentația lui, ne-am promis că vom face și pentru noi zilnic suc de fructe și legume. Cum se întâmplă celor mai multora dintre noi, minunea a durat câteva zile, după care «m-am supărat» pe aparatul care îmi răpea 45 de minute zilnic cu spălatul și curățatul și ne-am gândit la o soluție pentru noi și pentru cei care nu au o oră în fiecare dimineață să curețe fructe și legume, să facă sucul, să spele aparatul, dar care își doresc un suc proaspăt în fiecare zi“, râde Laura şi adaugă, cu acelaşi zâmbet deschis, că cea mai mare realizare şi ceea ce ar trebui să scrie pe cartea ei de vizită este totuşi: „mama lui Bogdan“.

Așa a apărut standul decorat cu o portocală, pe care îl zărești aproape peste tot și care te bucură știind că cineva îți prepară un suc delicios în doar un minut. Cei doi soţi s-au documentat, au studiat, au căutat soluții și în alte țări, au tot testat o mulţime de storcătoare de fructe și s-au oprit la niște aparate care le-au plăcut tuturor foarte mult, în jurul cărora au construit totul.

„Simplu a fost să vindem un produs care nu prea are nevoie de publicitate, fiindcă toată lumea iubește fresh-ul de portocale; greu a fost să acoperim cât mai multe zone, dar şi să facem schimbări în mentalităţi. Să educăm părinții şi copii arătându-le ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă, prin poveşti, workshop-uri, fresh party-uri organizate în şcoli şi grădiniţe, unde tot repetăm că, decât să cheltuieşti mai puțin cumpărând un suc acidulat, chimizat şi care benficiază de reclama de a fi «natural», este mai bine să bei apă“, adaugă întreprinzătoarea mămică.

Cei doi soţi au deschis la început standuri fixe în complexurile comerciale și în clădirile de birouri, apoi au reuşit să obţină spaţii şi în benzinării, dar şi să înfiinţeze puncte mobile, cu care pot ajunge la diferite evenimente şi au deschis, în nordul capitalei, un laborator de fresh-uri.

„În laborator putem îmbutelia sucurile proaspete, pe loc, în sticluțe, fie din portocale fie în diverse combinaţii, cum ar fi morcov cu măr și sfeclă, şi le putem livra în maximum 30 de minute de la producere în grădiniţele şi şcolile cu care avem colaborări.

Legal, putem înscrie pe etichetă o valabilitate de 48 de ore, dacă sucul este ţinut la rece, dar noi nu comercializăm decât produse făcute pe loc, pentru a beneficia de valoarea nutritivă maximă a acestuia, recomandarea noastră fiind ca sucul să fie consumat în maximum o oră. Asta înseamnă «fresh», nu?“.

Laura nu s-a mulţumit însă doar cu rolul de femeie de afaceri de succes, ci a avut şi iniţiative sociale, pornind să ajute comunitatea: „În momentul de față, proiectul nostru cel mai drag este «Suc din Suflet», un proiect umanitar desfășurat prin intermediul Asociației Pavel, în cadrul Institutului Fundeni, secția de Oncologie Pediatrică, prin care părinţii care doresc să ne sprijine sau oricine altcineva pot oferi, prin intermediul nostru un suc unui copilaș internat acolo.

Astfel, pentru o contribuție puțin mai mare a celor ce primesc zilnic un suc la grădiniţă, de exemplu, un alt copil de la Institutul Oncologic Fundeni primește și el un fresh recomandat de medicii de acolo. Sucurile noastre le aduc un zâmbet în plus unor copii care nu au uitat să zâmbească și care ne învață o lecție de viață incredibilă la fiecare vizită a noastră la ei“, mai spune Laura Grapă.

Text: Daniela Palade Teodorescu și Adrian Cîlțan

Foto: Dan Borzan, Baby Fresh Food

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera