Adio, insomnie… Bun venit, somn usor!

insomnie, somn

 Somnul de frumusete
A tipesti la televizor, pe canapea, dar pana cand ajungi in patul tau esti perfect treaza si somnul nu ti se mai lipeste de gene, oricat de mult ti-ai dori. Asta inseamna ca esti obosita, dar inca „in priza“, cum spun specialistii. Nu poti sa te relaxezi pentru ca mintea iti este plina de ganduri.

Sfatul specialistului. Opreste-te de cateva ori din rutina zilnica, inspira adanc si incearca sa-ti golesti mintea. Cateva exercitii yoga de relaxare inainte de culcare pot sa te ajute: intinsa pe podea si cu picioarele ridicate, sprijinite vertical pe perete.

Este o pozitie care calmeaza mintea si o pregateste pentru somn. Sau inchide ochii si priveste catre cel „de-al treilea ochi“, un punct imaginar aflat intre sprancene. Exercitiul incetineste activitatea undelor beta si face trecerea catre cele alfa, care induc somnul. O masca pentru somn te poate ajuta sa iti perfectionezi aceasta tehnica.

Melatonina Pura

Te trezesti la 4 dimineata?

A dormi pe la 11 noaptea, dar te trezesti la 4 dimineata si nu mai poti adormi, cu nici un chip. S-ar putea ca unul dintre motivele trezirii tale matinale sa fie lipsa oboselii si a exercitiului fizic. Fa 30 de minute de miscare aerobica, de trei ori pe saptamana, inainte de 6 seara. Te mai pot impiedica sa dormi cofeina in exces, alcoolul sau mesele bogate inainte de culcare.

Sfatul specialistului. Daca te trezesti cu noaptea in cap, nu intra in panica. Cel mai rau lucru pe care poti sa-l faci la 3 dimineata este sa calculezi cate ore ai dormit si, mai ales, cate nu… Nu te mai uita la ceas si ramai in zona „ignorarii timpului“. Starile somn-veghe sunt reglate si de un hormon numit melatonina, secretat de organism.

Inainte de culcare, mananca alimente bogate in triptofan, care ajuta la producerea melatoninei (lapte, branza de vaci, curcan, cirese). Sau ia o pastila de Melatonina Pura (51,44 lei), de la ESI, un supliment care te ajuta sa-ti reglezi somnul, inclusiv atunci cand schimbi fusul orar.

 

Grijile nu te lasa sa dormi?
E ste imposibil sa dormi atunci cand esti sub stres continuu. Ai nevoie sa te simti in siguranta si relaxata, daca vrei sa dormi bine.

Sfatul specialistului. Scrie o lista cu problemele pe care le ai de rezolvat a doua zi, dar nu cand esti in pat si vrei sa dormi. E dificil sa incetezi brusc sa-ti mai faci griji, dar poti sa incerci sa inlocuiesti ingrijorarile cu ganduri optimiste.

Sediviax

Inainte de culcare, gandeste-te la intamplarile vesele pe care le-ai trait peste zi, un prieten bun, o carte care ti-a placut, locurile frumoase pe care le-ai vizitat in vacanta.

Bea un ceai din plante cu efect relaxant, cum este ceaiul bio Sedivitax (31,4 lei), de la Aboca, pe baza de passiflora, valeriana si melissa (roinita). Sau ia o capsula de Sedivitax (40 lei/cutia) care are, pe langa plantele de mai sus, extract din mac californian, recunoscut pentru efectele sedative si anxiolitice. Actiunea sedativa este de patru ori mai mare decat a barbituricelor si nu are efecte adverse.

 

Racoare si liniste…
C ercetatorii sustin ca temperaturile optime pentru somn sunt cuprinse intre 15 si 20 de grade Celsius. Ca sa nu transpiri, ai grija sa-ti mentii un nivel glicemic constant in timpul noptii. Include in masa de seara hidrocarbonati cu eliberare prelungita (paste integrale sau biscuiti de ovaz).

Phyto Soya

Sfatul specialistului. Inainte de culcare, bea un ceai din plante cu efect calmant. Teiul este cel mai cunoscut, dar si paducelul, florile de soc, musetel, levantica si sulfina. Le gasesti pe toate in Ceaiul „Somn linistit“, de la Fares, 2,1lei/20 pliculete. Paducelul este si un antihipertensiv usor.

Daca transpiratiile nocturne sunt determinate de menopauza, un supliment cu izoflavone de soia ar putea sa te ajute. Incearca Phyto Soya, de la Arkopharma, 60 lei/60 gelule. Pune un saculet cu flori de levantica sub perna. Un studiu realizat la Universitatea din Southampton sustine ca aroma de levantica ne ajuta sa dormim mai bine…

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate