8 căi simple pentru a rămâne calmă!

hepta_1361693

Cand te enervezi si simti cum furia te cuprinde, pune in aplicare sfaturile noastre si vei reveni la o stare de calm desavarsit.

1.Un pas in spate

Daca simti ca esti pe cale sa explodezi din cauza nervilor, incearca sa te stapanesti. Fa un pas in spate si priveste lucrurile dintr-o noua perspectiva, care te-ar putea ajuta sa rezolvi, cu calm, situatia cu care te confrunti. Imagineaza-ti ca un prieten al tau se afla intr-o situatie asemanatoare – ce sfat i-ai da?

2. Relaxeaza-te

Eliberarea tensiunii musculare e un mijloc eficient pentru a scapa de furie, asa ca ar fi bine sa inveti sa-ti relaxezi corpul. Stand intr-o pozitie comoda, cu ochii inchisi, concentreaza-te asupra destinderii fiecarei grupe musculare.

Daca acest gen de relaxare nu are efect, incearca stretching-ul pasiv, folosind gravitatia pentru a-ti intinde musculatura. Relaxeaza gatul si lasa-ti capul sa cada usor spre dreapta. Pe masura ce respiratia ti se calmeaza, lasa capul sa cada tot mai mult spre umar, sub actiunea propriei greutati.

Procedeaza la fel cu umerii, bratele si spatele, concentrandu-te asupra senzatiei de greutate pe care ti-o da atractia gravitationala in fiecare din aceste parti ale corpului.

3. Iesi din scena

Daca nu reusesti sa te calmezi imediat, indeparteaza-te, pur si simplu, de stres: iesi din incapere si fa o plimbare in aer curat. Acest lucru te va ajuta sa iti pui gandurile in ordine si sa scapi de furie. Acelasi efect calmant il pot avea activitatile care implica un efort fizic moderat si o concentrare la nivel mediu, precum curatenia si gradinaritul.

4. Activeaza punctele “energetice”

Conform vechii stiinte medicale indiene, corpul nostru este acoperit cu o “harta” de puncte sensibile, care, supuse presiunii, actioneaza asupra starilor organismului, inclusiv a psihicului. Apasa tare, cu degetul mare, in punctul din centrul palmelor sau al talpilor. Foloseste neaparat aceasta metoda de neutralizare a tensiunii nervoase – efect garantat!

5. Fii optimista

In loc sa te invinovatesti pentru stresul ori starea de nervi pe care o ai, rea- minteste-ti situatii din trecut in care ai reusit sa iti pastrezi calmul – chiar daca ai fost nevoita sa iesi pe usa, ca sa nu izbucnesti! Meriti felicitari pentru cat de bine ai reactionat – asta te va face sa te simti optimista si increzatoare in tine.

6. Foloseste puterea mintii

Creeaza in minte o imagine cat mai clara si detaliata a problemei care te streseaza enorm. Daca e colorata in rosu, incearca sa-i schimbi culoarea in albastru. Lucreaza cu aceasta imagine, schimbandu-i dimensiunile si pozitionarea pe ecranul mintii: fa-o sa devina din ce in ce mai mica, indeparteaz-o sau localizeaz-o intr-o extrema a ecranului mintal. Exersand aceste tehnici, poti diminua importanta evenimentului stresant.

7. Elibereaza furia

Daca esti ca un cazan sub presiune si simti nevoia sa lovesti pe cineva, nu te sfii sa iti versi nervii pe un obiect oarecare. Sigur, ar fi mai intelept sa alegi o perna, nu un perete? Actiunea fizica te va ajuta sa iti “versi” tensiunea interioara si sa depasesti punctul de maxima nervozitate. Aceleasi efecte eliberatoare le poti obtine spargand ceva sau tipand (nici cateva injurii spuse din inima nu sunt de neglijat, insa ar fi de preferat sa fii singura?).

8. Respira adanc

Cand esti nervoasa, chiar si o singura respiratie adanca te poate ajuta sa actionezi rational, nu sa reactionezi impulsiv si apoi sa regreti. Respiratia adanca ajuta la oxigenarea masiva a creierului, induce starea de calm si incetineste “revarsarea” de adrenalina, care poate declansa un conflict.

Autor: Valentin Banica

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate