7 remedii pentru lipsa de concentrare

Stresul, alimentatia nesanatoasa, sau somnul insuficient pot perturba capacitatea intelectuala ducand la lipsa de concentrare.

1. Mananca sanatos

Una din cauzele acestei probleme, de care se plang adesea chiar si persoanele foarte tinere, ar putea sa fie o alimentatie nesanatoasa.

Creierul are nevoie de lecitina, acizi grasi, vitaminele din grupul B, fier, calciu si magneziu.

Iar alimentele din care poti sa iei aceste substante nutritive sunt: legumele si fructele proaspete, cerealele integrale, ciupercile, produse lactate, mazarea, carnea de curcan si de vita, ficatul, semintele de floarea-soarelui, de susan, alunele de pamant, fisticul, migdalele.

Creierul trebuie intretinut si cu alimente bogate in Omega 3: peste, ulei de peste, ulei de in, nuci, soia.

De asemenea, anumite ierburi si condimente precum: ghimbirul, mararul, scortisoara vor intari sistemul nervos si vor stimula puterea de concentrare.

2. Odihneste-te suficient

Stresul puternic poate avea ca efect lipsa concentrarii. De asemenea, daca nu dormi sapte-opt ore pe noapte mintea ti-ar putea juca feste.

Asa ca, ia-ti o mica vacanta, sau bucura-te de weekend, cu adevarat. Incearca sa nu pierzi noptile si sa reduci din activitatile zilnice.

3. Fa miscare

Exercitiile fizice practicate, in mod regulat, sporesc capacitatea de concentrare si memorare.

De-a lungul timpului, numeroase studii au aratat ca iti poti mentine creierul tanar daca joci sah, rezolvi Sudoku si faci miscare.

A face miscare poate insemna orice, de la plimbari in parc si gradinarit, pana la implicarea in activitati sportive.

4. Ia-ti un animal de companie

Potrivit unui studiu efectuat de cercetatorii japonezi creierul uman se relaxeaza in prezenta unui animal de companie si da mai mult randament.

Cei care se bucura de prezenta unei necuvantatoare au o putere de concentrare mai mare. In plus, daca vei alege un caine, vei iesi zilnic la o plimbare in natura.

5. Hidrateaza-te corespunzator

Apa reprezinta principala componenta a creierului, acesta fiind format in proportie de 80% din apa.  Asa ca, daca nu consumi doi litri de apa pe zi, a venit timpul sa o faci. Deshidratarea organismului iti afecteaza capacitatea de concentrare, memorare si atentie.

De asemenea, limfa nu poate sa curete organismul de toxine daca acesta nu primeste suficienta apa.

6. Mergi la masaj terapeutic

Daca muschii gatului sunt contractati, creierul nu mai primeste aportul de sange oxigenat, de care are nevoie, pentru a functiona optim. Drept urmare, te vei simti ametit si nu te vei mai putea concentra.

In acest caz, o sedinta de masaj terapeutic poate sa faca minuni. Un masor priceput va ajuta muschiul trapez sa se relaxeze si va activa circulatia sangelui.

Daca muschii au contracturi profunde o sa fie nevoie de cel putin trei-patru sedinte, pentru a relaxa zona cervicala.

7. Imbraca-te in albastru

Culoarea albastru are un efect de calmare a sistemului nervos. S-a dovedit ca in functie de nuantele de albastru percepute, creierul uman trimite in organism 11 substante cu efect calmant.

Asa ca, atunci cand esti suprasolicitat priveste un obiect albastru, sau imbraca-te in haine cu aceasta culoare.

 Vezi si Ce forme de masaj se executa in doar 15 minute

Web editor: Magda Campeanu
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate