7 metode pentru combaterea insomniei

hepta_1552735

Se apropie dimineața iar tu nu ai reușit să închizi ochii? Iată câteva informații și recomandări care te vor ajuta să ai un somn profund și odihnitor.

În mod normal, somnul pe timpul nopții durează 7-8 ore pentru adulți și este bine să fie fără întreruperi. Cercetătorii au ajuns la concluzia că cel mai benefic somn pentru organism este în intervalul orar 22:00-00:00, datorită secreției crescute, din această perioadă, a hormonului melatonină.

Melatonina este un neurohormon secretat de glanda epifiză, care reglează ritmul somn-veghe și scade o dată cu înaintarea în vârstă. Secreția de melatonină are un nivel maxim la bebeluși, iar ea este inhibată de lumina zilei și stimulată la căderea serii (acești stimuli sunt de la retina).

Insomnia severă poate afecta capacitatea de muncă și slăbi imunitatea organismului, de aceea este bine să iei măsuri din timp.

În primul rând este important să identifici dacă insomnia este determinată de starea psihică (anxietate, stres) de mediu (lumină puternică, zgomot) cauze medicale (probleme respiratorii, digestive), etc.

De asemenea, este bine să ții cont și de factorii care pot contribui major la instalarea insomniei: nicotină, cafeină, cocaină, somnifere, alimentație nesănătoasă, lipsa de mișcare, contraceptive.

De aplicat!

1. Somnifer natural din 2 ingrediente. Se amestecă într-un borcan 5 părţi zahăr şi o parte sare. Se păstrează la loc ferit de umezeală, iar seara se ia între degete o cantitate mică şi se pune sub limbă. Acţionează ca un somnifer natural şi foarte eficient.

2.  O baie fierbinte cu sare înainte de culcare. Această baie te va ajuta să te relaxezi și să îți dorești să ajungi repede în așternuturile curate din dormitor. Sigur, nu este indicat să exagerezi.

3. Lapte cald. Din bătrâni se știe că un pahar de lapte cald băut înainte de culcare relaxează sistemul nervos. Dacă nu îți place laptele, bea un ceai de tei, care va avea același efect.

4. Fă mai multe exerciții fizice în timpul zilei. Oamenii care au o activitate sedentară suferă mai des de insomnie, de aceea nu neglija acest aspect. Chiar 15-30 de minute de mișcare pe zi vor face diferența!

5. Fă-ți un program. Fixează-ți o oră de culcare (pâna în miezul nopții) și încearcă să o respecți. Organismul se va obișnui astfel!

6. Ține departe de pat aparatele care răman în priză: computer, telefon mobil, televizor. Toate au câmpuri electromagnetice care îți vor strica somnul.

7.  Mai stai 30 de minute după ce ai închis laptopul sau televizorul, deoarece mintea ta este tot stimulată. Privește pe fereastră. Inspiră și expiră.

 8. Aromoterapie și acupunctură. O casă aerisită și ,,îmbăiată,, în uleiuri naturale aromate din plante îți va stimula starea de bine. Un alt remediu pentru insomnie, recomandat în medicina chineză, este acupunctura. Studiile au indicat că după 5 săptămâni de acupunctură crește secreția de melatonină și este îmbunătățită calitatea somnului.

Autor: Magda Câmpeanu

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate