7 lucruri din dieta Paleo pe care să le preiei, pentru o viață sănătoasă

Dieta Paleo – paleolitică – este destul de ușor de ținut și este una dintre cele sănătoase, pentru că presupune consumarea alimentelor proaspete, naturale, și în niciun caz cele procesate. Iată ce ar trebui să preiei din această dietă, pentru o viață sănătoasă:

Slabeste cu dieta Paleo

Gata cu număratul caloriilor

În dieta Paleo nu te mai concentrezi asupra numărului de calorii pe care îl consumi, ci mai degrabă asupra alimentelor hrănitoare ce au o valoare nutrițională. Înainte să te pui pe mâncat gândește-te câte de bine îți face un anumit aliment și dacă ar trebui să-l mănânci.

Fără produse procesate

Dieta Paleolitică înseamnă să consumi alimente așa cum le consumau strămoșii noștri. Asta înseamnă fără produse procesate industrial, pentru că oricum conțin numeroase E-uri și conservanți, care nu sunt bune pentru noi.

Sare cât mai puțină

În general este sănătos să nu faci excese de sare, mai ales pentru sănătatea sistemului cardiovascular, dar și al rinichilor. În plus, multă sare înseamnă și retenție de apă, ceea ce te poate face să pari mai plină decât în realitate. Dacă tai produsele procesate din alimentație, deja tai o cantitate mare de sare din dietă, iar acesta este doar un pas.

Nu uita să faci și sport

Ca orice dietă să aibă succes, dar și ca să menții sănătatea întregului organism. Chiar dacă nu cauți să mai dai jos câteva kilograme, măcar caută să duci o viață sănătoasă, așa că nu uita de sport! Chiar dacă nu ai timp să mergi la sală sau să faci jogging, mergi mai mult pe jos într-un ritm alert.

Mâncare gătită acasă

Pe lângă faptul că este mai sănătos să mănânci ceea ce gătești acasă, reușești să mai și economisești câțiva bănuți. Gătind acasă pui doar ingredientele naturale pe care le preferi, fără aditivi sau alte ingrediente care se aduagă în produsele din comerț. Cât mai simplu, cu atât mai sănătos!

Grăsimile bune vs. cele rele

Grăsimile hidrogenate se găsesc în alimentele procesate, pe care oricum ar trebui să le eviți. Totuși, corpul tău are nevoie de grăsimi, așa că cele bune, mononesaturate, sunt cele mai bune. Consumă uleiul de măsline presat la rece în salate (mai puțin în mâncarea gătită, pentru că la temperaturi înalte poate deveni toxic), untul în mâncărurile preparate la cuptor sau pe aragaz, avocado, care este bogat în omega 3 și pește precum somonul sau tonul.

Ce nu se mănâncă în dieta Paleo

În afară de alimentele procesate pe care le-am tot menționat, trebuie să eviți pe cât posibil consumul de zahăr și cel de cereale – cu cât limitezi consumul de carbohidrați, cu atât corpul tău va arde mai multe grăsimi pentru energie. Ai nevoie doar de câteva schimbări mici ca să observi o îmbunătățire în corpul tău!

Atenție la lapte! Oamenii sunt singurele ființe care beau lapte după ce trec de stadiul copilăriei, pentru că enzimele din lapte devin mai greu de digerat după o anumită vârstă. De aceea, ai putea încerca să renunți și la lapte. Totuși, iaurtul natural și brânzeturile sunt în regulă de consumat.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta