6 elemente cheie in alimentatie pentru echilibrul perfect

echilibru, sport, sanatate
O alimentatie echilibrata nutritional, care cuprinde toate grupele alimentare, iti poate furniza sanatatea si energia pentru a atinge echilibrul necesar.

„Pentru un nivel optim de energie, buna dispozitie si tonus psihic, cele mai bune alimente sunt cele care stabilizeaza nivelul glicemiei, stimuleaza productia de hormoni care dau senzatia de bine (serotonina), contin anumite minerale, vitamine si lipide sanatoase, cat si hidratarea.”, declara dr. Mihaela Ursache, Medic Specialist in Nutritie, Diabet zaharat si Boli Metabolice, din cadrul Delta Hospital.

cereale integrale
1. Hidratii de carbon

Hidratii de carbon cu eliberare lenta iti sunt esentiali pentru amplificarea energiei si a dispozitiei. Sunt sursa preferata de energie a organismului si in plus cresc nivelul serotoninei. Secretul este sa eviti cat mai mult dulciurile concentrate. Iti cresc repede nivelul glucozei in sange si sunt repede consumate, ducand la oboseala si indispozitie. In schimb, cerealele integrale ca painea cu fibre, orezul brun, pastele integrale, ofera organismului glucoza care se elibereaza lent, mentinandu-ti stabil nivelul glicemiei si al energiei.

Oleaginoase
2. Oleaginoasele

Oleaginoasele precum caju-ul, migdalele si alunele de padure sunt surse de lipide sanatoase, proteine si magneziu, cu rol deosebit de important in metabolizarea glucidelor in energie. Poti gasi magneziu si in cereale integrale, tarate, legume si frunze verzi. Un alt mineral important pentru corpul tau este seleniul, pe care il gasesti in nucile de brazilia. Este un element care iti creste buna dispozitie si studiile au demonstrat o legatura directa intre deficienta de seleniu si indispozitie. Acest mineral se gaseste de asemenea si in carne, fructe de mare, leguminoase si cereale integrale.

Carne
3. Carnea slaba

Carnea slaba precum muschiul de vita, porc, pui si curcan sunt surse optime de proteine de calitate si de aminoacizi precum tirozina.
Tirozina creste nivelul dopaminei si norepinefrinei, neurotransmitatori cerebrali care cresc starea de alerta si concentrare. Carnea contine deasemneea si vitamina B12, vitamina cu rol in formarea celulelor sangelui, in sinteza proteinelor si a acizilor nucleici din organism si buna functionare a sistemului nervos. Pestele gras precum somonul si macroul contin proteine si acizi grasi polinesaturati omega 3.

lamaie
4. Acidul folic

Un alt nutrient care iti creste tonusul psihic este acidul folic, pe care il gasesti in frunzele verzi si citrice.

Mazare
5. Fibrele alimentare

Fibrele alimentare sunt stabilizatoare ale energiei. Acestea incetinesc digestia, mentin senzatia de satietate si iti ofera o eliberare lenta de energie pe toata durata zilei. Poti creste aportul de fibre consumand legume si leguminoase (fasole, linte, naut), cereale si paine integrala, fructe cu coaja.

Apa
6. Hidratarea

O alta cale de a te mentine hidratat si plin de energie este sa consumi alimente care contin un procent mare de apa, minerale si vitamine, ca fructele si legumele proaspete, de sezon. Nu uita de cei 2-2,5 litri pe zi necesare corpului tau!

 Articol oferit de Delta Hospital

Programari la 6788

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta