6 căi simple pentru a scăpa de stres

hepta_26532

Problemele te asalteaza la tot pasul? Grijile si temerile te prind in capcana lor?

Iata cateva idei pentru a face fata stresului si anxietatilor de zi cu zi.

1. Mentine-te in forma

Pentru a avea energie si motivatie ca sa lupti cu grijile mai mari sau mai mici, este absolut necesar sa fii puternica din punct de vedere fizic si emotional.

De aceea, incearca sa mananci cat mai sanatos, sa faci zilnic gimnastica, sa te bucuri de aer curat si, nu in ultimul rand, sa te recompensezi cu ceva nou si interesant ori de cate ori iti permiti acest lucru.

De cateva ori pe saptamana, alege activitati care iti tin mintea ocupata: citeste sau scrie prietenilor, ingrijeste florile (si mica sera de pe balcon poate fi o sursa de energie pozitiva!), mergi la cinema?

Toate acestea te vor tine departe, macar pentru cateva ore, de framantarile legate de problemele tale.

2. Nu te lasa doborata de griji

Contracareaza starea de anxietate inainte de a fi prinsa in capcana ei. Poti invata sa pui in aplicare strategii mentale care sa opreasca atacul gandurilor negative ori de cate ori se iveste la orizont o posibila situatie problematica. Inainte sa te lasi cuprinsa de temeri – care iti blocheaza gandirea rationala -, respira adanc si intreaba-te: este aceasta o problema reala? Este problema mea? Ce pot sa fac in legatura cu ea?

3. Treci la actiune!

Cel mai bun mod de a opri gandurile care te framanta este sa actionezi. Primul pas catre actiune poate fi o lista, in care sa scrii ce anume te ingrijoreaza si cum poti rezolva problema respectiva.

Chiar daca nu poti rezolva totul pe moment, ia lucrurile pe rand si fixeaza-ti obiective mai mici si imediate. Aceasta inseamna ca faci totul pentru a atinge obiectivul final. De exemplu, daca esti nemultu-mita de cum arati, te vei simti mult mai bine imediat ce vei face ceva concret in privinta asta.

4. Fixeaza-ti “momentul framantarilor”

Dupa ce ai intocmit o lista a problemelor, stabileste o perioada a zilei – nu mai mult de 15-30 de minute – in care sa iti faci griji in legatura cu acestea.
Daca te surprinzi gandindu-te la acestea in alt interval decat cel stabilit, spune-ti in gand sau cu voce tare: “Stop!”.

Astfel, iti vei pastra energia pentru momentul ales de tine. Dupa ce stapanesti aceasta strategie, incearca, treptat, sa reduci timpul acordat gandurilor negative. Imediat ce treci prin “momentul framantarilor”, construieste planuri pozitive pentru problema cu care te confrunti.

De exemplu, cauta pe internet informatii si solutii pentru situatia stresanta prin care treci. Daca grijile nu te lasa sa dormi, alege pentru seara o activitate care sa iti dea sentimentul de implinire si succes. Procedand astfel, te vei putea relaxa mai usor.

5. Vorbeste despre problemele tale

Poate ca ti se pare un cliseu invechit, dar o problema despre care vorbesti este, intr-adevar, pe jumatate rezolvata.

Este important sa spui cuiva ce te framanta, indiferent daca este un prieten, sotul tau ori un psiholog. Cand te auzi vorbind despre problema ta, o parte din tensiunea acumulata dispare, lucrurile se clarifica, problema nu mai pare asa de dramatica si chiar poti gasi solutii.

Pe de alta parte, cel care te asculta isi poate spune parerea si iti poate da niste sfaturi – daca a trecut prin experiente similare.

6. Fii realista

Oricine isi face griji pentru o problema, chiar daca nu o poate rezolva.Dar trebuie sa accepti si situatiile pe care nu le poti schimba pentru ca acest lucru nu sta in puterea ta. In caz contrar, vei pierde inutil energie, pe care poti sa o folo-sesti in alt fel, mai util.

Importanta nu este situatia in sine, ci modul in care tu o interpretezi. Daca stai si analizezi lucrurile in mod rational, vei vedea ca evenimentul catastrofal pe care il preconizezi are sanse minime sa se produca…

Ce mancare previne stresul?

Nici o metoda de relaxare din lume nu are efectul scontat daca iti stresezi organismul cu obiceiuri alimentare proaste…

– Inlocuieste cafeaua espresso de dimineata cu una decofeinizata sau cu un ceai verde, puternic antioxidant si imunostimulator. S-ar putea ca vechea cafea sa te stimuleze initial, dar efectele ei dispar la putina vreme, lasandu-te mai obosita si fara vlaga.

– In locul biscuitilor cu ciocolata de la ora 11, mananca o banana, care contine, pe langa magneziu, si glucide sub forma de fructoza. Deci, iti vei creste nivelul glicemic fara efectele nedorite, de somolenta si confuzie, induse de zaharul din biscuiti.

– S-ar putea sa sune plictisitor, dar cateva maini de seminte de dovleac si de floarea-soarelui, de-a lungul zilei, sunt bune pentru nervi! Si asta nu datorita gestului calmant al despicarii cojilor, ci faptului ca semintele sunt bogate in magneziu, un mineral care calmeaza nervii si relaxeaza muschii. Vitaminele, mai ales cele din complexul B cu minerale, te ajuta sa combati stresul.

– Un pahar cu lapte inainte de culcare face minuni pentru calitatea somnului tau. Laptele este bogat in triptofan, un neurotransmitator care calmeaza nervii si ii pregateste pentru un somn bun.

Nu este de mirare ca o ceasca cu lapte fierbinte a fost considerata dintotdeauna cea mai scurta cale spre un somn odihnitor.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate