50 de ani de pilula contraceptiva, jumatate de secol de emancipare a femeilor

Bayer Schering Pharma a lansat in Romania, 50 de ani de pilula contraceptiva. Sarbatorim femeia, sarbatorim inovatia, o campanie nationala ce evidentiaza rolul pilulei contraceptive in viata femeilor si inovatia pe care pilula a adus-o la nivel mondial, oferind, in acelasi timp, o imagine reala asupra evolutiei femeii din tara noastra din perioada comunista pana astazi.

pilula contraceptiva

In cadrul campaniei 50 de ani de pilula contraceptiva. Sarbatorim femeia, sarbatorim inovatia, Bayer Schering Pharma va atrage atentia asupra necesitatii utilizarii contraceptiei orale, va spulbera miturile existente si va oferi informatii utile despre efectele si riscurile folosirii inadecvate a pilulei. Campania se va desfasura la nivel national pe parcursul a 6 luni de zile, acestei initiative alaturandu-i-se personalitati precum Prof. Dr. Radu Vladareanu, Aurora Liiceanu si Malvina Cservenschi.

„Din cele mai vechi timpuri, oamenii au fost intotdeauna ingrijorati in privinta sarcinilor pe care nu le puteau controla, generand relatii tensionate intre femei si barbati, iar femeile erau cel mai mult afectate. Viata lor era redusa la supunerea fata de o maternitate adesea nedorita, un obstacol in felul in care-si doreau viata. Pilula nu este decat un simbol al victoriei pe care ea o castiga, devenind stapana pe corpul ei si implicit stapana pe destinul ei.

Emanciparea femeii nu este doar rezultatul aparitiei pilulei, dar pilula a contribuit enorm la emanciparea ei, usurandu-i accesul la educatie, cariera, respect fata de sine si responsabilitate fata de propria sa viata. Se spune ca lumea s-a schimbat cel mai mult in ultimii 50 de ani. Pilula intra fara indoiala in acest timp ca o schimbare cu efecte incredibile pentru viata femeilor si a barbatilor,” “ declara Aurora Liiceanu, psiholog.

„Campania 50 de ani de pilula contraceptiva din Romania este o continuare a celei derulate la nivel mondial, lansata de Bayer Schering Pharma in acest an. Scopul campaniei este acela de a oferi femeilor din Romania cele mai noi informatii despre contraceptie, fiind atat o campanie de educare, cat si una de constientizare cu privire la inovatia adusa de pilula contraceptiva”, spune Bogdan Pantelimon, Director Medical, Bayer Schering Pharma.

„Pilula reprezinta una dintre cele mai eficiente metode moderne de contraceptie, beneficiind de peste 50 de ani de istorie si de continua cercetare. In prezent, pilula este cel mai raspandit mijloc de contraceptie la nivel mondial, fiind utilizata de peste 80 milioane de femei din intreaga lume, deoarece reprezinta o medicatie sigura.

Alegerea pilulei potrivite se face in urma unui dialog deschis intre pacienta si medic, cu privire la istoricul medical al femeii si nevoilor sale, fiind rezultatul unui consens intre dorinta femeii si sfatul medicului ginecolog. Tinerele femei au nevoie de informare inainte de a alege metoda contraceptiva cea mai potrivita, de aceea initiativa companiei Bayer de a sprijini informarea tinerelor din Romania in privinta sanatatii reproductive, este una binevenita,” declara Prof Dr. Radu Vladareanu, Sef Clinica Obstetrica Ginecologie Elias.

„Am raspuns cu bucurie initiativei Bayer de a ma alatura acestei campanii. Astazi, datorita pilulei, orice femeie are libertatea de a alege momentul in care vrea sa aiba un copil si isi poate planifica pas cu pas viata. Posibilitatea de a folosi pilula contraceptiva le ofera femeilor sansa de a-si ordona mai bine prioritatile si de a stabili cand este momentul sa aduca pe lume o noua viata. Cred ca este esential ca toate tinerele femei sa fie informate cu privire la beneficiile utilizarii metodelor contraceptive orale si sa inteleaga ca pilula iti ofera dreptul de a avea o viata asa cum iti doresti”, afirma Malvina Cservenschi.

Anul 1960 a reprezentat momentul independentei feminine, odata cu lansarea primelor contraceptive orale. Compania farmaceutica Bayer Schering Pharma a produs „pilula” doar 6 luni mai tarziu, iar astazi este liderul mondial in domeniul ingrijirii medicale feminine.

Un studiu pan-european initiat de Bayer Schering Pharma efectuat recent pe un esantion format din 24.000 de femei cu varsta cuprinsa intre 15 (sau 18) si 49 de ani , in 18 tari din Europa, arata ca peste 65% dintre acestea au utilizat pilula contraceptiva. Cea mai frecvent folosita metoda contraceptiva la ora actuala in Europa este pilula (24%).

74% dintre utilizatoarele actuale ar recomanda brandul pe care il folosesc in acest moment, iar pentru 55% dintre femei, cea mai de incredere sursa de informatie despre contraceptie este medicul ginecolog. Varsta medie a primului contact sexual al femeilor din Europa este de 18 ani.

In Romania, conform unui alt studiu realizat pe un esantion de 1500 de respondenti, pilula este utilizata de 14% dintre femeile active sexual. 73% dintre cele care au folosit pilula contraceptiva s-au declarat foarte multumite de aceasta. Nu a fost remarcata nicio schimbare in ceea ce priveste utilizarea pilulei contraceptive in randul celor care folosesc metodele de contraceptie: 19% dintre respondente au indicat pilula contraceptiva ca fiind metoda de contraceptie pe care o folosesc cel mai des.

Cu toate acestea, procentul femeilor cu varstele cuprinse intre 20 si 24 de ani care au indicat pilula contraceptiva ca fiind cea mai folosita metoda de contraceptie este de 37%. De asemenea, procentul femeilor care au inceput sa foloseasca pilula contraceptiva intre 15 si 19 ani a ajuns la 32%.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate