48 ore pentru un tonus mai bun

Esti mai plinuta dupa o iarna sedentara? A sosit momentul sa iei masuri. Poti sa-ti recapeti forma si energia in doar doua zile!

Plan de hranire revitalizanta
Oboseala este adesea rezultatul unui somn insuficient sau neodihnitor, al stresului, lipsei de antrenament fizic sau unui regim alimentar deficitar. O simpla schimbare a dietei dupa o iarna lunga te poate inviora.

Alta veste buna: nu-ti propunem un nou regim de infometare sau de detoxifiere, ci unul bland, de refacere a rezervelor de minerale, vitamine si energie, consumate in perioada rece. Meniurile sunt echilibrate si hranitoare, gandite pentru o perioada de doua zile: de vineri seara pana duminica seara, de exemplu.

Poti sa le schimbi intre ele, in nici un caz sa renunti la vreunul. Incearca sa le prepari in casa, din produse organice, cat mai putin prelucrate industrial, si, in orice caz, din variante cu adaosuri cat mai mici de zahar (sub 3%) si sare (sub 1%).

Vineri seara
:: CINA ::
Pui cu branza si telina Curata de pielite un piept de pui dezosat si impaneaza-l cu bucatele de branza si bastonase de telina, apoi rumeneste-l la cuptor. E foarte bun cu garnitura de cartofi, broccoli si conopida.

Mar copt cu scortisoara Scoate miezul cu seminte, pastrand marul intreg, inclusiv coaja. In centrul astfel golit, pune bucatele de fructe uscate, nuci si ? lingurita de scortisoara pisata. Coace-l la cuptor timp de 20 de minute si serveste-l cald, cu iaurt.

Sambata

:: MIC DEJUN :: Muesli fara adaos de zahar, cu seminte de floarea-soarelui, curmale si o banana, amestecate cu suc de portocale (un pahar)

:: PRANZ :: Peste (cod, macrou, somon) la cuptor, cu salata verde. Pentru peste, pregateste fie un sos alb, din iaurt cu usturoi, fie unul din rosii (bulion), cu piper si rozmarin.

:: CINA :: Filé de porc cu rosii la cuptor Friptura merge foarte bine cu o salata de morcovi si cartofi: taie morcovii si cartofii betisoare, stropeste-i cu ulei de susan si rumeneste-i in cuptor timp de 10 minute. Inainte de servire, asezoneaza legumele cu o lingurita de seminte de susan prajite.

Pere cu sos Opareste perele in putina apa si mananca-le reci, cu frisca proaspata.
:: GUSTARI :: Fructe proaspete, fructe uscate, doua-trei felii de paine din secara cu unt de arahide.

Duminica
:: MIC DEJUN :: Muesli sau fulgi de ovaz neindulciti, cu lapte degresat, la care poti sa adaugi caise si mere uscate.
:: PRANZ :: Supa de sparanghel (sau de varza). Piept de curcan afumat cu salata de avocado si paine integrala.

:: CINA :: Somon la gratar, cu spanac fiert si cuscus de legume Legumele (rosii, ardei gras) si ciuperci se rumenesc in putin ulei de masline cu usturoi si se servesc in amestec cu cuscusul oparit in apa si putin suc de portocale. Smochine, portocale si migdale prajite, cu iaurt Smochinele (proaspete, taiate jumatati), feliile de portocale si migdalele curatate se tin cateva minute pe un gratar bine incins.
:: GUSTARI :: Fructe, salata de cruditati cu humus

Ce bem?
Adesea, deshidratarea este o cauza a oboselii si apare atunci cand nu bem suficient sau bem prea mult din ceea ce nu trebuie. In acest week-end, incearca sa bei cel putin opt cani cu lichide fara cofeina si alcool. Limiteaza consumul de cofeina la cel mult doua cesti cu cafea sau ceai pe zi, dar cel mai bine ar fi sa faci o pauza completa de cafea.

De ce planul nostru e eficient?
Fiindca include alimente cu multe elemente nutritive si energizante.

  • Carne de porc, peste, pui, cereale, legume cu frunze verzi, nuci si seminte ca surse importante de fier – lipsa acestuia duce la anemie severa si oboseala.
  • Citrice, fructe uscate (papaya, banane, curmale, smochine), ardei gras si rosii bogate in vitamina C, care ajuta la absorbtia fierului in organism, la fel ca beta carotenul din morcovi si cartofii dulci.
  • Laptele, painea integrala si cerealele contin magneziu – lipsa lui poate duce la slabiciune musculara.
  • Carnea (de porc, peste sau pui) si ouale sunt o sursa buna de vitamina B12, a carei deficienta poate duce la oboseala cronica.
  • Zincul lupta cu infectiile si ajuta la pastrarea imunitatii. Acesta se gaseste in carne, cereale si paine integrala, in lapte.
  • Alimentele cu indice glicemic scazut, cum sunt ovazul si cartofii noi, elibereaza incet energie, ajutand la mentinerea constanta a zaharului din sange.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness