4 exerciții ușoare pentru picioarele umflate

După o zi lungă la serviciu când fie stai cu ele atârnate prea mult, la birou, ori ai avut de făcut prea multe drumuri pe jos, este perfect normal ca picioarele să se umfle. Iar dacă ai mai purtat și tocuri, neplăcerea este cu atât mai mare. Iată câteva exericții ușoare care să te scape de această problemă, atunci când apare:

picioare-umflate

 foto femeie cu picioarele umflate via Shutterstock

Mișcări de gleznă pentru picioarele umflate

Mișcarea aceasta va îmbunătăți circulația sângelui, ceea ce va opri umflarea picioarelor – și le va readuce la normal. Stând pe scaun (sau întinsă pe podea, dacă ești acasă) ridică un picior cât de sus poți, cu vârful drept. Din această poziție întinde și flexează laba piciorului, ținând câte 10 secunde pe fiecare mișcare. repetă de cinci ori, apoi schimbă piciorul.

Strânge degetele de la picioare

Pentru această mișcare trebuie să fii desculță: pune sub degetele de la picioare o bilă de vată sau din orice alt material elastic, nu foarte mare. Strânge bine obiectul cu degetele timp de cinci secunde, apoi relaxează. Repetă exercițiul de 10 ori, apoi schimbă piciorul și ia-o de la început.

Ambele picioare sus!

Stând pe scaun și cu spatele drept, ridică ambele picioare încât acestea să fie paralele cu podeaua și genunchii întinși bine. Îndepărtează-le ușor și mișcă labele piciorului înspre interior și apoi înspre exterior. Repetă exercițiul de 10 ori, fără să lași picioarele jos. Ca idee, poți încorda și mușchii abdominali în același timp ca să faci mai multă mișcare.

Alfabet cu picioarele umflate

Stând pe scaun și cu spatele drept, ridică un picior și trasează în aer, cu vârful, forma literei A. Apoi B, C și așa mai departe până la finalul alfabetului. Repetă apoi cu celălalt picior. Și acest exercițiu este bun pentru a diminua problema picioarelor umflate, chiar și când ești la serviciu.

Ce poți face ca să nu ți se mai umfle picioarele

Masajul gambei este o idee bună mai ales atunci când stai mult pe scaun sau când ai de mers ori stat mult. Cu mișcări ușoare, trage mușchii gambei de jos în sus de câteva ori. Vei simți cum durerea dispare și picioarele parcă sunt mai ușoare.

Stai cu picioarele în sus cu orice ocazie: dacă ai un dulăpior sau un taburet la serviciu pe care îl poți folosi ca să îți ții picioarele mai sus, nu ezita s-o faci. Chiar și acasă, când stai pe canapea la televizor, ține-ți picioarele ridicate.

O baie răcoritoare pentru picioare: când ajungi acasă după o zi obositoare, pune-ți într-un lighean apă răcoroasă, în care să adaugi și 4- 5 picături de ulei esențial de eucalipt. Stai cu picioarele și relaxează-te câteva minute. Apoi ține-le în sus!

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate