10 moduri de a testa puterea alimentelor

alimentatie, nutritie
QUINOA

Este o cereala care contine proteinele si aminoacizii pe care ii gasesti in carne, insa fara grasimi sau colesterol. Consuma in amestec cu suc de lamaie si marar tocat.

GRAU BULGUR

Este plin de potasiu, vitamina B si calciu. Consuma-l in combinatie cu legume la gratar si miere.

SARDINELE

Sunt bogate in proteine, pline de vitaminele D si B12, fiind si o sursa de calciu si acizi grasi Omega 3. Taie-le si consuma-le intr-o salata cu castraveti, rosii si patrunjel.

SFECLA ROSIE

Este una dintre legumeleminune, contine cantitati mari de beta-caroten, vitaminele B si calciu. Consum-o fie sotata cu usturoi tocat, fie in combinatie cu paste la cuptor.

CARTOFII DULCI

Au un indice glicemic scazut si contin multe substante nutritive. Consuma-i gatiti la cuptor, ca piure sau cu ardei rosii.

FASOLE EDAMAME

Un soi tanar de fasole, cu aceeasi cantitate de proteine continuta de un curcan la gratar. Consum-o fiarta si pisata, cu usturoi, ulei de masline si zeama de lamaie.

 

AFINE
AFINELE

Sunt pline de fibre si antioxidanti. Consuma-le cu iaurt si nucsoara.

MIGDALELE

Sunt o sursa grozava de acizi grasi, care vor contribui la sanatatea inimii si a vaselor de sange. Consuma-le taiate si adaugate mancarurilor cu orez si stafide.

SPANAC

O sursa sigura de fier si flavonoide, care sunt pline de antioxidanti si au proprietati anti-cancerigene. Consuma-l fie sub forma de salata, fie gatit, in combinatie cu orez.

Catalina Ioancea; foto: shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar