Cafeaua, vinul alb si grasimile - bune pentru tine
Cafeaua, vinul alb si grasimile - deliciile blamate de nutritionisti - isi fac acum intrarea pe lista alimentelor bune pentru sanatate!
Stii deja ca vinul rosu si ciocolata neagra ne aduc unele beneficii daca nu sunt consumate in exces. Ciocolata este un aliment care ne confera nu doar o stare de bine, ci si sanatate. Iar cand vine vorba de sanatate, mai mult nu inseamna mai bun. Dar ce se intampla cu celelalte tabuuri alimentare? Se pare ca inca un esalon de „interzise“ se pregatesc sa paraseasca tabara...
Cafeaua de dimineata
De ce era rea. S-a presupus pana nu de mult ca varianta decofeinizata a cafelei este mai sanatoasa, pentru ca despre cofeina in exces se credea ca da palpitatii cardiace si creste riscul cancerului de pancreas.
Vestea buna. De fapt, cofeina poate sa reduca riscul bolilor de inima la femei, spun cercetatorii chinezi de la Universitatea din Yat-Sen. Alte studii recente, realizate de Universitatea din Madrid, sustin ca femeile care beau 2-3 cesti de cafea pe zi au un risc cardiovascular cu 25% mai mic decat cele care nu beau deloc.
Atentie! Nu depasi masura, pentru ca vei avea probleme cu somnul. Medicii ne recomanda sa nu bem mai mult de patru cesti de cafea solubila pe zi.
O silueta plinuta
De ce era rea. Supraponderalitatea este legata de un risc crescut al aparitiei bolilor cardiovasculare si mai multor tipuri de cancer.
Vestea buna. De fapt, cateva kilograme in plus s-ar putea sa-ti prelungeasca viata, sustin cercetatorii americani! Un studiu realizat pe durata a doi ani a descoperit ca persoanele cu un indice de masa corporala (IMC)de 26 (considerat oficial ca indice de supraponderalitate) tind sa traiasca mai mult decat cei cu IMC 24, considerati in limitele de greutate normala.
Atentie! Cateva kilograme in plus este una, obezitatea e cu totul altceva. Toti medicii sunt de acord cu faptul ca obezitatea creste cu mult riscul bolilor de inima, diabet si cancer.
Un pahar de vin alb
De ce era rau. Se credea ca vinul alb nu aduce beneficiile variantei rosii sau negre pentru ca nu contine renumitul resveratrol, care face bine la inima, circulatie si celule in general, fiind un puternic antioxidant.
Vestea buna. Un studiu recent, realizat la Universitatea de medicina din Connecticut, a ajuns la concluzia ca vinul alb ar putea fi la fel de bun pentru inima ca si cel rosu. Si asta pentru ca in coaja si pulpa strugurilor albi s-au descoperit doua substante fitochimice, tirozol si hidroxitirozol, cu rol asemanator cu cel al resveratrolului din strugurii negri.
Atentie! In timp ce consumul moderat de vin face minuni, excesele sunt extrem de daunatoare. Peste 14 unitati de alcool pe zi, in cazul femeilor, si peste 21 unitati la barbati sunt cantitati care cresc riscul bolilor de inima si de ficat (1 unitate este echivalenta cu 10 ml de alcool pur).
Ultimele 10 articole din aceasta categorie
- Orarul meselor sanatoase
- Dieta pentru ingrasare
- Alimentatia si sanatatea unghiilor
- Metoda usoara de slabit fara chinuri!
- Caderea parului si carentele de nutritie
- Capcanele dietei de vacanta
- Transforma mancarea in energie!
- Alimentatia si alte trucuri care iti asigura longevitatea
- Regulile alimentatiei sanatoase
- Diete: Cum slabeau bunicile
Cele mai citite articole
- Tricotaje calduroase pentru zile friguroase
- Horoscopul anului 2012
- Rochii pentru toate siluetele
- Tinute de petrecere
- Designerul Maria Lucia Hohan lanseaza colectia primavara /vara 2012
- Cele mai fanteziste bratari
- Paltoane si haine de iarna
- Bijuterii, bijuterii, bijuterii...
- Simona Gherasim: Vedeta pentru o zi
- Incaltaminte pentru restul iernii







