Cafeaua, licoarea diminetilor tale...
Oamenii savureaza cafeaua inca din anul 1555. De atunci, numarul celor care apreciaza deliciile acestei licori creste in ritm vertiginos. Astazi, in fiecare zi, se beau in intreaga lume 400 de milioane de cesti de cafea.
Despre cafea si cafeina s-au facut mai mult de 19.000 de studii stiintifice. Adulata de unii si condamnata de altii, cafeaua ramane una dintre cele mai controversate bauturi nealcoolice. Si totusi, in ciuda a ceea ce se crede, cafeaua chiar face bine la sanatate. Singura conditie este sa o consumi cu moderatie.
Caci, dupa cum bine se stie, orice lucru, oricat de bun ar fi, dauneaza daca este folosit in exces. Prea multa cafea impiedica absorbtia unor nutrienti vitali (fier, magneziu, zinc, potasiu, calciu si vitaminele B), poate irita mucoasa stomacului si creste tensiunea arteriala.
Efecte asupra organismului
N-ai nevoie de un doctor care sa iti spuna ca ceasca de cafea pe care o bei dimineata te revigoreaza, te ajuta sa gandesti mai clar si tine departe de tine oboseala.
Acest efect este evident si se datoreaza cafeinei, substanta care are o actiune vasoconstrictoare asupra circulatiei cerebrale. Cafeina este un stimulent puternic al sistemului nervos central si al inimii.
Ea mareste tonusul muscular, acuitatea simturilor, intensifica circulatia cerebrala si creste frecventa cardiaca. Ea este capabila, pe termen scurt, sa ne mobilizeze energiile, sa ne scoata din starea de apatie sau somnolenta.
Cafeaua actioneaza ca un fel de "bici" chimic pentru organismul obosit. Apoi, substantele amare din cafea sunt un stimulent digestiv remarcabil. Ele au efecte de stimulare a activitatii bilei, a miscarii organelor digestive (a peristaltismului), a proceselor de eliminare a toxinelor. Poate nu te-ai gandit la acest lucru, dar cafeaua este singurul aliment amar consumat in cantitati mari.
Iata de ce cafeaua ii poate ajuta pe cei cu digestie lenta, cu fiere lenesa sau cu constipatie si de ce ea este cel mai la folosit remediu dupa o noapte de chef, in care organismul este bombardat cu toxine.
Putini stiu ca licoarea cafenie previne aparitia cariilor pentru ca distruge Streptococcus mutans, bacteria implicata in aparitia cariei dentare. Studii recente arata ca, in ciuda a ceea ce se credea, o ceasca de cafea pe zi nu dauneaza nici femeilor insarcinate.
Desi poate parea ciudat, cu 2-4 cafele pe zi poti scadea riscul aparitiei unor maladii grave. Cum? O ceasca de cafea contine o cantitate de 4 ori mai mare de antioxidanti decat una de ceai verde. Antioxidantii sunt armele cele mai puternice in lupta impotriva bolilor de inima si a cancerului.
Ultimele 10 articole din aceasta categorie
- Iti plac pastele? Slabeste mancand!
- 5 fructe pentru o sanatate mai buna
- Aritmetica nutritionala
- Ce mancam si ce nu, cum scapam de obiceiurile proaste
- Meniuri sanatoase simple si rapide
- Psihologia alimentatiei
- 5 pe zi: Ghidul hranirii sanatoase
- Cum sa gatesti orezul perfect
- Porumbul, o sursa de vitamine, minerale si fibre
- Alimente sanatoase, de sezon
Cele mai citite articole
- Horoscopul anului 2012
- Tinute de petrecere
- Paltoane si haine de iarna
- Bijuterii, bijuterii, bijuterii...
- Rochii pentru toate siluetele
- Colectia „Iconirony”, Stephan Pelger a fost aplaudata la Berlin Fashion Week
- Night Glow Evening Collection by Eugenia Enciu
- Incaltaminte pentru restul iernii
- Anul Dragonului de Apa
- Coafuri pentru mirese





